لیستی از یگان هنگ مرزی عراق که توسط پ‌دک در برابر گریلاها آموزش دیده‌اند

خبرگزاری فرات؛ فهرست اسامی نیروهای آموزش‌دیده پ‌دک علیه گریلاها را تحت عنوان یگان‌های هنگ مرزی عراق به دست آورد. لیست‌های قابل دسترسی شامل اطلاعاتی در مورد نام، نام خانوادگی، روزی که درخواست داده‌اند و به کدام قدرت تعلق دارند می‌باشد.

فهرست اعضای پ‌دک که علیه گریلاها آموزش دیده‌اند

بحث‌هایی که پس از انتشار تصاویر رژه نظامی در شهر زاخو در باشور کوردستان در رسانه‌های مجازی آغاز شد، جزئیات بیشتری را آشکار کرد. در منطقه تحت کنترل حزب دمکرات کوردستان (پ‌دک)؛ در حالی که تصاویر با تلفن همراه ضبط شده است، به نظر می‌رسد که این تصاویر در نتیجه یک دوره آموزشی نظامی گرفته شده است. در حالی که در مرکز شهر زاخو نمایش قدرت برگزار می‌شد، معلوم شد که نیروهای مورد نظر متشکل از نیروهایی است که توسط پ‌دک تحت عنوان واحدهای هنگ مرزی عراق (حرص حدود) برای اعزام به مناطق حفاظتی مدیا آموزش دیده‌اند. خبرگزاری فرات (​​ANF) لیست اسامی این نیروی آموزش‌دیده علیه گریلاها را به دست آورده است.

باشور کوردستان بر لبه پرتگاه است

جست‌وجوی پ‌دک که با سرعت تمام به سوی هدر دادن آینده یک کشور برای حاکمیت خود پیش می‌رود، برای رهایی از وضعیت کنونی، باشور کوردستان را به لبه پرتگاه کشانده است. پ‌دک که تا کنون به ده‌ها روش متوسل شده است، اخیراً از طریق روزنامه خَبات برخی از نهادهای میهن‌دوست در سلیمانی را هدف قرار داده است. این تاکتیک‌های پ‌دک که از ارتش ترکیه می‌خواهد گروه‌های انقلابی، دمکراتیک و میهن‌دوستی را که با آگاهی ملی عمل می‌کنند، به قتل برساند، از دوران بارزانی پدر به ارث مانده است.

از صدام تا اردوغان

در حالی که تقریباً هر بخش از باشور کوردستان تحت عنوان سیاست توازن برای مذاکره باز شده بود، پ‌دک که در سال ۱۹۹۹ در برابر اتحادیه میهنی کوردستان (ی‌ن‌ک) تحت فشار قرار گرفته بود، با رژیم بعث که نسل‌کشی را رکوردها تحمیل کرده بود، همکاری کرد، امروز هم  در کنار رژیم اردوغان که با الحاق و اشغال کوردستان به موجودیت خود شکل داده است، قرار گرفته است. گزارش شده است که پ‌دک که گنجاندن خود در برنامه‌های اشغالگری جدید ترکیه را نجاتی برای قدرت خود می‌بینید، با نیرویی که تحت عنوان یگان‌های هنگ مرزی عراق آموزش داده بود، موقعیت خود را در برابر نیروهای گریلا تسریع کرد.

رژه نظامی در مرکز زاخو

در حالی که گفته شد نیروهایی که با شعار در مرکز شهر زاخو رژه رفتند در برخی نقاط اینجا آموزش دیده بودند، خاطرنشان شد که این وضعیت باعث نگرانی مردم محلی نیز شده است. در حالی که عنوان شده بود این نیرو قبلاً در حوزه آموزش در مناطق روستایی حضور داشته است، اما گزارش شد که برای اولین بار در مرکز شهر به حرکت درآورده شده‌اند.

دسترسی به اسامی آنها

از سوی دیگر، گفته می‌شود که در بسیاری از نقاط به ویژه در زاخو تلاش می‌شود تا نیروهایی تحت عنوان یگان‌های هنگ مرزی عراق جمع‌آوری شوند. خبرگزاری ما فهرست اسامی نیروهای آموزش دیده توسط پ‌دک علیه گریلاها را تحت عنوان واحدهای هنگ مرزی عراق به دست آورد. در لیست‌های به دست آمده نام، نام خانوادگی، روز درخواست و تعلقیت آنها به کدام قدرت نوشته شده و نام ۳۶۰ نفر در لیست‌های مورد نظر درج شده است.

پ‌دک در حال استفاده از نیروها تحت عناوین متفاوت است

در حالی که گزارش شده بود که این نیروها متشکل از نیروهای ویژه وابسته به پ‌دک، زِرَوانی و همچنین نیروهای گولان وابسته به مسرور بارزانی بودند، خاطرنشان شد که پ‌دک به جذب نیرو تحت عنوان یگان‌های هنگ مرزی عراق ادامه می‌دهد. در حالی که گفته می‌شد جذب سرباز تحت عنوان یگان‌های هنگ مرزی عراق با مبلغ معیشتی مشخصی همچنان ادامه دارد، خاطرنشان شد که اکثر کسانی که دوره‌های آموزشی نظامی خود را گذرانده بودند به مناطقی مانند دهوک و آمدیه اعزام شدند.