مرکز دفاع از خلق هفته قهرمانی را تبریک گفت

فرماندهی مرکز دفاع از خلق (ن‌پ‌گ): «رفقای ما مظلوم و ماهسوم به مشعل تایین کننده عصر قهرمانی ملی خلق ما مبدل شده‌اند. برهمین اساس ما هفته قهرمانی را به خلق کورد و تمامی رفقای خود در هر عرصه‌ای که مبارزه می‌کنند تبریک می‌گوییم.»

بیانیە مرکز دفاع از خلق

فرماندهی قرارگاه مرکزی دفاع از خلق (ن‌پ‌گ) به مناسبت هفته قهرمانی بیانیه‌این مکتوب منتشر کرد.

بیانیه ن‌پ‌گ به مشروح زیر می باشد:

«رهبرانی که ذهنیت خلق‌ها و روح آزادی را آفریده‌اند وجود دارند و قهرمانانی که این مراحل تاریخی را عملی ساخته‌اند وجود یافته‌اند. هر خلق بر اساس داستان‌های قهرمانان تاریخی خود، معنویات و هویت ملی سترگ را بدست می‌آورد. خلق کورد مقاومتگر، جسور و شرافتمند که به ارزش‌های اجتماعی خود پایبند است در طول تاریخ قهرمانی‌ها کرده و صاحب قهرمانانی تاریخی شده است. از کاوه آهنگر تا به ارتش جاویدان ماد‌ها، قهرمانان بی‌شماری نام خود را در تاریخ حک کرده‌اند. در حافظه تاریخی خلق کورد نقش بسته‌اند. رهبر آپو که در روز نوروز ظهوری را به عمل رساند با این کار عصر قهرمانی ملی خلق کورد را به شیوه‌ای نوین و سازماندهی‌ شده ترین شکل آغاز نمود. پیشاهنگان بنیانگذار جنبش‌ما که با ذهنیت و دل و جان خود ایدئولوژی آپویی را حیاتی ساخته و با رهبر آپو مشارکتی جانانه به عمل آوردند، عصر قهرمانی خلق کورد را به شیوه‌ی سازماندهی‌شده ترین، قدرتمندانه و شکست‌ناپذیر بنا نهاده و با معناترین هدیه‌ی تاریخ را به خلق کورد اهدا کردند. قهرمانی که برای حفاظت از موجودیت خلق، به یقین رساندن آزادی و آینده آنان وتضمین کردنش، بدون کوچکترین تردید خود را فدا نموده و پا به میدان نهادند.

خلق کورد هفته‌ی میان عملیات بزرگ قهرمانانه کاوه معاصر رفیق مظلوم دوغان مورخ ۲۱ مارس تا به شهادت رسیدن رفیق ماهسوم کورکماز که فرمانده افسانه‌ای گریلای کوردستان است در مورخ ۲۸ مارس را به عنوان هفته قهرمانی ملی جشن می‌گیرد. رفیق مظلوم و رفیق ماهسوم به مثابه شخصیت‌هایی با اصالت هستند که ذهنیت و شجاعت حزب ما پ‌ک‌ک را نیرومندانه ابراز می‌دارند، آنان به نام، ایستار فدائیانه‌ی ایدئولوژی آپویی که به تاریخ گذار نموده است مبدل شدند. ایستار تاریخی کاوه معاصر رفیق مظلوم دوغان در زندان شهر آمد، روح و خط مشی مقاومت حزب ما را مشخص نمود و رفیق ماهسوم کورکماز این روح را به مثابه راهنمای خود اساس گرفت و به سمت کوهستان‌های کوردستان رفت، گریلاگری کرد و مرحله تاریخی ۱۵ آگوست را به شیوه‌ی مبارزه فدائیانه عملیاتی ساخت. رفیق مظلوم و ماهسوم در تاریخ کوردستان به مثابه سمبل، روح، خط و قهرمانی به منصه ظهور رسیدند و به مشعل تایین کننده عصر قهرمانی ملی خلق ما مبدل شده‌اند. برهمین اساس ما هفته قهرمانی را به خلق کورد و تمامی رفقای خود در هر عرصه‌ای که مبارزه می‌کنند تبریک می‌گوییم. ما در شخص قهرمانان ملی خود تمامی شهدا را با احترام، قدردانی و دلسوزی عمیق گرامی می‌داریم. ما اعلام می‌داریم که در هر شرایطی همیشه پیرو راه خط شهدا باشیم و هیچگاه از این موضع عقب نخواهیم نشست.

رفیق عگید (ماهسوم کورکماز) فرمانده‌ای افسانه‌ای و بزرگ بود که با پایبندی عمیق خود به رهبر آپو ایدئولوژی آپویی را بخوبی دَرک نموده بود و در شخصیت او نمود یافته بود به پیروزی مبارزه آزادی خلق کورد قدرتمندانه باور داشت و به گریلا بودن تا به آخر پایبند ماند. رفیق عگید یک پیشاهنگ خلقی نیرومند بود که در شخص او اراده آزاد و قهرمانی خلق کورد آشکار می‌گشت. رفیق عگید مرحله تاریخی ۱۵ آگوست را با شرافت و شیوه‌ی بی‌نظیر خود در فرماندهی عملی کرد و مسیر جنگ انقلابی خلق را با راه و روش گریلا متحول ساخت. رهپیمایی مصمم رفیق عگید در گسترش ارتش گریلایی ما و توسعه آن در تمامی کوردستان و بنا کردن جنگ انقلابی خلق و گریلای پیروزمند، تاثیرات معظمی را ایجاد ساخت.

مبارزه گریلایی و راهپیمایی قهرمانی ما با شلیک اولین گلوله‌ی فرمانده عگید آغاز گشت، امروز به ارتشی از فدائیان مبدل شده که با روح فدائیانه‌ی آپویی می‌جنگد. امروزه مبارزه انقلابی خلق ما که با پیشاهنگی گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان صورت می‌پذیرد شاهد پیشرفت‌هایی مهم است، پیشرفت‌های تاکتیکی را که نیروهای مدافع خلق عملی ساخته‌اند، سطحی را که از نوآوری بدست آورده، ابتکاراتی که در آفرینش تاکتیک و قابلیت عملیاتی کردن انجام داده و قابلیت این که فناوری را که پیشبرد داده را به خدمت تاکتیک درآورد و از همه مهم‌تر انجام تمام اینها با روح فدائیانه آپویی با عملکردی که برای تاریخ خلق کورد ارزش و دستاورد های سترگ بدست آورد به وقوع پیوسته. گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان پیرو راه شهداست و اهداف آنان را یک به یک عملی می‌سازد و برای اینکه بتواند لایق آنان باشد مبارزه می‌کند. ما عهد می‌بندیم که با ذهنیت، روح، باوری و مصمم بودنی که از قهرمانان خود آموخته‌ایم مبارزه خود را بیشتر گسترش خواهیم داد تا که بتوانیم لایق یاد و خاطرات آنان باشیم.

ما به خلق کورد قهرمان که بی‌تردید از راه قهرمانان خویش پیروی می‌کند، ذهنیت و دل آنان را به راهنمای خود تبدیل کرده و با جشن گرفتن نوروز آزادی به شیوه‌ای باشکوه از قهرمانان خود صیانت کرد را درود می‌فرستیم. ما هفته قهرمانی را یکبار دیگر به خلق میهن‌دوست و رفقای خود تبریک می‌گوییم و در مبارزه آزادی آنان در هر عرصه‌ای آرزوی پیروزی داریم.»