اعتراضات در آمد: تا آزادی مبارزه خواهیم کرد!

احکام صادره در رابطه با پرونده‌ی کوبانی در آمد محکوم شد، تولای حاتم اوغوللاری ریاست مشترک کل دَم پارتی اعلام نمود، رو به عقب گام برنخواهیم داشت و مبارزه را ارتقاع خواهند بخشید.

در آمد علیه احکام صادره در خصوص پرونده‌ی کوبانی با پیشگامی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) و حزب مناطق دمکراتیک (د‌ب‌پ) و جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌آ) راهپیمایی برگزار شد.

چیدم کلچگون اوچار و کسکین بایندر رؤسای کل د‌ب‌پ و تولای حاتم اوغوللاری ریاست مشترک کل دَم پارتی در این راهپیمایی حضور داشتند، کنشگران در مقابل ساختمان د‌ب‌پ تجمع کردند، تصاویر سیاستمداران را در دست داشته و شعار سر دادند.

پلیس تلاش کرد تا مانع انجام راهپیمایی گردد اما جمعیت با این وجود به راهپیمایی پرداختند، این راهپیمایی در خیابان ایستگاه که داعش در ژوئن ۲۰۱۵ عملیات انجام داده بود به پایان رسید.

تولای حاتم اوغوللاری اعلام نمود که این احکام سیاسی بوده و در کاخ اردوغان و شرکای آن صادر شده است، این پرونده انتقام از حزب دمکراتیک خلق‌ها (ه‌د‌پ) و فرودستان و خلق کورد است، در ادامه تاکید نمود حزب عدالت و توسعه (آ‌ک‌پ)-حزب حرکت ملی (م‌ه‌پ) خواستند ما را سرافکنده کنند و گفت: «اما ما در آمد یکبار دیگر قول می‌دهیم‌، از مبارزه دست برنخواهیم داشت. در کنار هم به مبارزات خلق کورد ادامه می‌دهیم.»

حاتم اوغوللاری در ادامه گفت: «افرادی که در ترکیه و خاورمیانه راه را برای داعش باز کردند، روزی در همین‌جا محاکمه خواهند شد. ما مفتخر هستیم که علیه داعش مبارزه کرده‌ایم. ما با مقاومت به داعش اجازه ندادیم و هرگز نیز اجازه نخواهیم داد.»

حاتم اوغوللاری گفت: «ما در محل قتل‌عام کارزار خود را آغاز نمودیم. به محل‌هایی که در آن قتل‌عام انجام شده است می‌رویم و یاد قربانیان را گرامی می‌داریم. ما در برابر کسانی کە قتل‌عام انجام داده‌اند مبارزه کردیم به همین سبب پرونده‌ی کوبانی را باز کردند. اولین شکست داعش در کوبانی رقم خورد. تمامی جهان از این مقاومت صیانت کردند. نه تنها در ترکیه و خاورمیانه، بلکه در تمامی جهان انعکاس پیدا کرد.»