پ.ی.د: سکوت در قبال عفرین به معنای مشارکت در قتل‌عام است

حزب اتحاد دمکراتیک- پ.ی.د اعلام کرد تمام نیروهایی که در مقابل کشتار ترکیه در عفرین ساکت هستند شریک جرم ترکیه در این قتل عام می‌باشند.

حزب اتحاد دمکراتیک- پ.ی.د اعلام کرد تمام نیروهایی که در مقابل کشتار ترکیه در عفرین ساکت هستند شریک جرم ترکیه در این قتل عام می‌باشند.

 

انجمن عمومی حزب اتحاد دمکراتیک-پ.ی.د در مورد حملات ارتش ترکیه به عفرین و کشتار مردم عفرین کنفرانسی خبری در مقابل مرکز این حزب در قامیشلو برگزار کرد.

 

در این کنفرانس خبری بیانیه‌ای توسط جوان مصطفی سخنگوی پ.ی.د قرائت شد. در این بیانیه آمده است:

"حدود دو هفته است که مقاومت تاریخی عفرین ادامه دارد. مقاومت خلق عفرین با مقاومت ی.پ.گ و ی.پ.ژ یکی شده است و با هم در مقابل وحشیگری ترکیه ایستاده‌اند.

 

رژیم اشغالگر ترکیه به همراه ۲۵ هزار تبهکار تروریست القاعده، جبهه النصره و داعش علیه شهروندان غیرنظامی عفرین می‌جنگند. آنها از هیچ گونه وحشیگری دریغ نکرده و از سلاحهای ممنوعه همانتد بمب ناپالم و بمب خوشه‌ای استفاده می‌کنند.

 

اشغالگران در حملات خود مساجد، کلیساها، بیمارستانها، مدارس و بناهای مسکونی را هدف قرار داده‌اند. تا کنون صدها شهروند غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند که بیشترشان زن و کودک هستند. حتی کسانی که از مناطق دیگر سوریه به عفرین پناهنده شده‌اند هدف قرار گرفته‌اند. ارتش ترکیه با هدف ترساندن شهروندان آنها را هدف قرار می‌دهد. همچنین آنها می‌خواهند داعش دوباره در منطقه قدرتمند شود تا وضعیت منطقه را تغییر دهند.

 

در ادامه‌ی بیانیه آمده است که داعش و رژیم ترکیه یکی هستند و ذهنیت و رفتار آنها همسان است. تبهکاران داعش بسیاری آثار تاریخی همانند پالمیرا را نابود کردند، رژیم ترکیه نیز قلعه‌ی هوری، قلعه‌ی سامانی و پرستشگاه کهن اندری را هدف قرار دادند و آنرا تا مرز نابودی نزدیک کردند. داعش و رژیم ترکیه همان اهداف هیتلر را دنبال می‌کنند."

 

انجمن پ.ی.د هم زمان با تقدیر مقاومت تاریخی عفرین، از جامعه‌ی بین‌المللی به خاطر سکوت در مقابل این جنایات انتقاد کرده و آنها را محکوم نمودند.

 

پ.ی.د گفت:"اگر جامه‌ی بین‌المللی در مقابل این جنایات ترکیه سکوت کند به معنای همدست بودن آنها با ترکیه است. اگر این سکوت بین المللی نبود هرکز رژیم ترکیه نمی‌توانست دست به این جنایات بزند."

 

در پایان از همه‌ی گروهها و سازمانهای کردستانی، نیروهای دمکراتیک سوریه و آزادیخواهان جهان خواسته شده تا یاری دهنده‌ی عفرین باشند.