بیلان مقاومت شب گذشته عفرین علیه اشغالگران و مزدوران وابسته

شب گذشته ارتش اشغالگر ترکیه سعی در اشغال شرا، شراوا، جندرس، شیا و راجو نمود و با مقاومت نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک مواجه شد

شب گذشته ارتش اشغالگر ترکیه سعی در اشغال شرا، شراوا، جندرس، شیا و راجو نمود و با مقاومت نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک مواجه شد

 

حمله ی ارتش غاصب ترکیه و مزدورانش به عفرین وارد هفتمین روز خود شد. شب گذشته ارتش ترکیه سعی در اشغال شرا، شراوا، جندرس، شیا و راجو نمود اما با مقاومت نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک مواجه شد. با واکنش سریع نیروهای سوریه دمکراتیک ارتش ترکیه با شکست مواجه شد. آنها پس از این شکست مفتضحانه با استفاده از نیروهای هوایی به بمباران مردم غیر نظامی پرداختند.

 

همچنین ارتش ترکیه با بمباران تپه‌ی قستل جندو سعی در پیشروی در این منطقه را داشتند، اما مبارزان ق.س.د از روستای بافلون سریعا با آنها مقابله کرده و نیروهای ترک و مزدورانشان مجبور به عقب نشینی شدند. نیروهای ق.س.د از تعداد دقیق کشته‌ها و زخمی‌های ارتش ترکیه مطلع نبوده اما تعداد کشته‌های آنها را زیاد پیش‌بینی کردند.

 

همچنین مبارزان سوریه دمکراتیک در روستای مراناز ارتش ترکیه و مزدورانشان را شکست دادند، مبارزین در این منطقه پاسخ سنگینی به حملات اشغالگران دادند.

 

شب گذشته نیروهای ترک اقدام به بمباران مرکز جندرس و روستاهای آن نمودند، این بمبارانها هنوز ادامه دارد.

 

در شراوا نیز تلاش ارتش ترکیه و مزدورانش با شکست مواجه شد، آنها پس از این شکست اقدام به بمباران هوایی نمودند.

 

نیروهای هوای ترکیه شب گذشته روستای جقلا را بمباران نمود، هنوز از کشته‌های احتمالی خبری در دست نیست.

 

در روستاهای امارا و کومرشا از توابع راجو دیروز عصر نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک ضربات مهلکی به ارتش ترکیه وارد کرده و دو تانک آنها را منهدم کردند.

 

بعد از این شکست شب گذشته ساعت ۱۲ شب نیروهای هوایی ترک اقدام به بمباران پیر هشارک و تپه‌ی قوریه نمودند.