بیلان چهارمین روز مقاومت عفرین؛ ۲۰۳ نظامی و مزدور ترکیه کشته شدند

نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک ـ ق.س.د با انتشار گزارشی رسمی آمار دقیق درگیری‌ها در چهارمین روز مقاومت عفرین (٢٣ ژانویه /۳بهمن) مقابل اشغالگری دولت ترکیه را اعلام نمود

نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک ـ ق.س.د با انتشار گزارشی رسمی آمار دقیق درگیری‌ها در چهارمین روز مقاومت عفرین (٢٣ ژانویه /۳بهمن) مقابل اشغالگری دولت ترکیه را اعلام نمود

 

ق.س.د در این گزارش آماری کلی از درگیری‌های روز سه‌شنبه/۲۳ ژانویه به شرح زیر ارائه دادە است:

"حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه علیه عفرین همچنان ادامه دارد و نیروهای ما نیز قهرمانانه در برابر این حملات مقاومتی تاریخی از خود نشان می‌دهند. ارتش ترکیه و تبهکارانش که توانایی رویارویی با نیروهای ما را ندارند، شهروندان غیرنظامی را مورد حمله قرار می‌دهند.

 

در درگیری‌های روز سه‌شنبه (۲۳ ژانویه)، یک عراده تانک، ٣خودروی زرهی، ٢خودروی نظامی، ١پیکاب، ١ نفربر منهدم شدند و همچنین ١ خودروی زرهی عقرب و ١ خودروی نظامی نیز به کنترل نیروهای ما در آمده است. در این درگیری‌ها ٢٠٣تن از نظامیان ارتش ترکیه و تبهکاران وابسته به آن کشته شده‌اند که ۴ تن آنان از فرماندهان ارتش ترکیه می‌باشند. ۱۵۰ تن از نظامیان و تبهکاران کشته شده که شامل آن ۴ فرمانده نیز می‌شود در روستای حَمامه از توابع جندرس کشته شده‌اند. در این روستا تبهکاران با پوشیدن لباس مردم عادی وارد روستا شده و سپس نظامیان ارتش ترکیه نیز در آنجا مستقر شده بودند که نیروهای ما طی عملیاتی روستا را از لوث وجود نظامیان ترکیه و تبهکاران آنها پاکسازی کردند.

 

جنازه‌ی یکی از تبهکاران در جریان درگیری‌ها در بِلبِل به دست نیروهای ما افتاد و همچنین ۳ تن دیگر از تبهکاران در شیل‌تحته از توابع این منطقه نیز کشته شدند.

 

در جریان درگیری میان نیروهای ما و نظامیان ترکیه در روستای قودا از توابع راجو ۳۷ نظامی ترکیه کشته شدند که بنابر گزارشات ارتش ترکیه تعدادی از این جنازه‌ها را به عزاز و تعدادی دیگر را نیز به ترکیه منتقل کرده است.

 

طی درگیری‌ها در منطقه‌ی شهبا نیز ۱۲ تبهکار که قصد پیشروی در منطقه را داشتند ، توسط مبارزان ما کشته شدند.

 

در جریان کل این درگیری‌‌ها یکی از رفقای ما پس از مقاومتی قهرمانانه در منطقه‌ی راجو به شهادت رسید و ٣ مبارز دیگر نیز در منطقه‌ی جندرس زخمی شده‌اند. از سویی دیگر باوجود حملات گسترده‌ علیه غیرنظامیان، مردم منطقه محل سکونت خود را ترک نمی‌کنند.

 

در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگنده‌های هوایی ترکیه علیه غیرنظامیان در روستای حمامه از توابع جندرس ، ۶ غیرنظامی شهید و ۱۶ تن دیگر زخمی شدند."

 

ارتش ترکیه حملاتی را علیه کانتون کوبانی و جزیر نیز ترتیب داده است. تانک‌های ارتش ترکیه با توپباران قامیشلو خسارت‌های مادی‌ای را به این منطقه وارد کردند. همچنین تبهکاران وابسته به دولت ترکیه، از جرابلس با توپ و خمپاره، روستای زورمغار (واقع در شرق فرات) در کانتون کوبانی را مورد حمله قرار دادند.