جنبش دمکراتیک: دولت ترکیه در عفرین آشفته و پریشان‌حال شد

جنبش دمکراتیک"تَو-دَم" با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد " نتیجه حمله [به عفرین] برای دولت ترکیه و دیکتاتور اردوغان فاجعه بار است. شکست آنان نتایج بسیاری را با خود بهمراه دارد" و خواهان اعلام همبستگی با مقاومت عفرین شد

جنبش دمکراتیک"تَو-دَم" با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد " نتیجه حمله [به عفرین] برای دولت ترکیه و دیکتاتور اردوغان فاجعه بار است. شکست آنان نتایج بسیاری را با خود بهمراه دارد" و خواهان اعلام همبستگی با مقاومت عفرین شد

 

ریاست مشترک تَو-دَم سالروز پیروزی حماسه کوبانی را طی بیانیه‌ای تبریک گفته و خاطرنشان کرد 'بشریت بار دیگری شاهد مقاومت تاریخی تازه‌ای است.'

 

تبهکاران پس شکست مذبوحانه حمله‌ور می‌شوند

در آغاز بیانیه جنبش دمکراتیک به حملات هشت روز گذشته اشغالگران به عفرین و مقاومت دوشادوش خلق‌های عفرین و نیروهای دفاعی علیه فاشیسم، دیکتاتوری و اشغالگری اشاره شده و آمده است:" از تمام قهرمانانی که در هشت روز گذشته با روحیه فدایی مقاومت نموده‌ و به شهادت رسیدند تجلیل می‌نمایم و سر تعظیم در برابر آنان فرود می‌آوریم. همچنین به ایستار خلقمان در عفرین و به تمام نیروهایی که علیه فاشیسم، دیکتاتوری و اشغالگری مقاومت می‌کنند درود می‌فرستیم."

 

جنبش دمکراتیک سپس با یاداوری دشمنی دولت غاصب ترکیه با خلق‌ها و بویژه خلق کُرد، از حملات وحشیانه آن و اعمال قتل‌عام علیه خلق‌ها سخن به میان آورده و حمله اشغالگرانه به عفرین را موج تازه‌ای از قتل‌عام‌های دولت ترکیه می‌داند. جنبش دمکراتیک خاطرنشان کرده است:"رژیم حاکم بر ترکیه و شخص اردوغان پس از ناکامی‌های متعدد در سیاست داخلی و خطر فروپاشی به هاری مبتلا شده، به کردها و دیگر خلقهای خاورمیانه حمله‌ور می‌شود و می‌کوشد تا سیاست‌های اشغالگرانه خویش را با توسل به خشونت عملی کند."

 

جنبش دمکراتیک می‌افزاید:"اکنون دولت اشغالگر ترکیه و دیکتاتوری اردوغان نه تنها به بلای سر کُردها بلکه به بلای سر عرب‌ها، مسیحی‌ها، ترکمن‌ها و تمام بشریت تبدیل شده است. دیکتاتوری اردوغان با تمام جهان سر ناسازگاری دارد و دست از سیاست‌های غاصبانه و نژادپرستانه خود برنمی‌دارد. اردوغان و رژیم منسوب به وی از اولین روزهای انقلاب سوریه علیه کردها دست به اعمال خصومت آمیز می‌زند و از تمام فرصت‌ها همچون حمایت از تبهکاران داعش، النصره و گروههای مزدور فروگذاری نکرده است. اردوغان و رژیم وی آشکارا در مقابل چشم جهانیان از تبهکاران فاشیست و وحشی حمایت کرد."

 

نزاع میان تبهکاران آغاز شد

جنبش دمکراتیک در بخشی دیگر از بیانیه خود به شکست تبهکاران داعش در مقابل مقاومت خلق کُرد و دیگر خلق‌های شمال سوریه پرداخت. تَو-دَم از آغاز حمله به عفرین در ٢٠ ژانویه از سوی ارتش غاصب ترکیه و مزدوران آن سخن به میان آورده و آنرا جنگی علیه خلق عفرین با بکارگیری ادوات پیشرفته نظامی و خارج از معیارهای اخلاقی نامیده است. جنبش دمکراتیک حاصل ٨ روز تلاش اشغالگران را کشمکش داخلی و نزاع خوانده است.

 

تَو-دَم در ادامه از پریشانحالی ارتش ترکیه و مزدوران وابسته در مقابل اراده خلق عفرین و مبارزان ق.س.د، ی.پ.گ و ی.پ.ژ خبر داد و استفاده متعدد ارتش ترکیه از هواپیماهای جنگنده و حمله به غیرنظامیان را نشانه شکست اشغالگران و نابودی دیکتاتوری اردوغان می‌داند.

 

جنبش دمکراتیک شکست فاشیسم و اشغالگری دولت ترکیه در عفرین را نویددهنده خاورمیانه دمکراتیک، زندگی مسالمت‌آمیز آزادانه و دمکراتیک خلق‌ها عنوان کرده و از خلق کُرد دعوت کرد تا در این روزهای تاریخی در داخل و خارج از میهن همراه با دوستان خلق کرد و نیروهای دمکراتیک و آزادیخواه برپا خیزند و از مقاومت عفرین صیانت به عمل آورند.

 

مقاومت عفرین محکوم به پیروزی است

جنبش دمکراتیک در پایان می‌گوید:"خلقمان در عفرین و نیروهای دفاعی با الهام از روحیه مقاومت شیخ مقصود و مقاومت کوبانی حماسه‌ای دیگر را خلق می‌کنند. با روحیه و اراده‌ای والا از خانه و روستا و شهر خود پاسداری می‌نمایند. یکبار دیگر به هشت روز مقاومت عفرین علیه اشغالگران درود می‌فرستیم. یقینا دولت غاصب ترکیه در برابر اراده و مقاومت عفرین محکوم به شکست است و از هم‌اکنون نشانه‌های پیروزی مقاومت عفرین هویداست."