عملیات فدایی اوستا خابور پاسخی نیرومند به ارتش فاشیست ترکیه بود

امروز یگانهای مدافع زنان ی.پ.ژ در مورد عملیات فدایی اوستا خابور بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد

امروز یگانهای مدافع زنان ی.پ.ژ در مورد عملیات فدایی اوستا خابور بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد

 

در این بیانیه آمده است:

حملە ی ارتش اشغالگر ترکیه به عفرین و خلق ما در نهمین روز خود با شدت هر چه بیشتر ادامه دارد. دولت ترکیه می‌خواهد با این حمله پروژه‌ی فدرالیسم و برادری خلقها در شمال سوریه را نابود کند و یک بار دیگر وحشیگری مغولها را حاکم سازد.

 

دولت اشغالگر ترکیه با کمک دهها هزار تروریست از گروههای مختلف تروریستی حمله به عفرین را آغاز نمود. در این حملات تعداد زیادی غیر نظامی و زن و کودک جان خود را از دست داده‌اند. بر همین اساس خلق ما برای دفاع از دستاوردهای خود یک مقاومت تاریخی را آغاز نمود.

 

در روز هشتم این حملات اشغالگران بوسیله‌ی تانک و جنگنده‌های خود به روستای همام از توابع جندرس حمله نمودند، در مقابل مبارزین ما مقاومت جانانه ای انجام دادند. سرانجام اوستا خابور مبارز یگانهای مدافع زنان به یکی از تانکهایی که قصد وارد شدن به روستای همامه را داشت حمله کرد و با انجام عملیات فدایی تانک را منفجر کرد.

 

‌دختر کوهستان کرمانج اوستا خابور (زلوخ حمو) که در خانواده ای میهن‌دوست در روستای بالیه در منطقه ی بلبله با فکر و فلسفه ی عشق به میهن و آزادی بزرگ شده بود با عملیات فدایی به کاروان شهیدان پیوست و عهد خود را برای دفاع از خلق خود و میهن به جا آورد.

 

اوستا برای یگانهای ما سنبل زن کُرد آزاد است. اوستا خطر ترور را درک کرده بود و به همین دلیل به نیروهای ضدترور پیوسته بود. عملیات فدایی وی در مقابل دولت فاشیست ترک پاسخ کوبنده‌ای به آنها بود.