فراخوان فوری نیروهای ق.س.د:"تسلیم شوید و از مرگ نجات یابید"

فرماندهی کل نیروهای ق.س.د از نظامیان ترکیه و افرادی که وادار به جنگ با آنان شده‌اند خواست تا خود را تسلیم نیروهای مبارز کرده و جان خود را نجات دهند.

فرماندهی کل نیروهای ق.س.د از نظامیان ترکیه و افرادی که وادار به جنگ با آنان شده‌اند خواست تا خود را تسلیم نیروهای مبارز کرده و جان خود را نجات دهند.

 

فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک- ق.س.د از سربازانی ترکیه و جوانان فریب‌خورده سوریه که علیه عفرین در جنگ شرکت کرده‌اند درخواست کرد تا با پذیرش تسلیت از مرگ نجات یابند

 

در بخشی از فراخوان فرماندهی کل ق.س.د آمده است:

"برای نظامیان ارتش ترکیه و دوستان آنان که نمی‌خواهند در خونریزی‌ها دست داشته باشند. سربازانی که با فریب و زور به این جنگ روانه شده‌اند. این جنگ هیچ ارتباطی با آوارهای ساکن در کمپ‌های شهروندان سوریه ندارد. نیروهای ق.س.د همچنان که در عمل به اثبات رسانده‌اند خوف مرگ را در دل تروریست‌ها انداخته و برای خلق سوریه سپر دفاع می‌باشند. ق.س.د امید به اتحاد را در سوریه احیا نموده و بدون تبعیض میان خلق‌های سوریه آینده خلق‌ها را ضمانت کرده است. فرماندهی ق.س.د مُصِر است که دشمن هیچ کسی نیست اما در داخل مرزهای سوریه به مقاومت خود ادامه می‌دهد، ق.س.د تنها برای خطرهای محتمل بر خلق، میهن و همسایگان نبرد می‌کند. نیروهای ما آگاهند که شما با توسل به زور در این جنگ شرکت کرده‌اید. بنابراین از شما دعوت می‌شود در حین درگیری [که بدور از چشم مراکز جاسوسی است کشته می‌شوید،] خود را تسلیم نزدیکترین سنگر نیروهای ما کنید و اینگونه خود را از مرگ نجات دهید. نیروهای ق.س.د امنیت جانی شما را برعهده می‌گیرند. قبل از آنکه پشیمان شوید از این فرصت بهره گرفته و تسلیمیت را بپذیرید."