مقاومت مبارزان و ساکنان عفرین و شهبا علیه حملات ترکیه و القاعده

ارتش ترکیه، القاعده و داعش شب گذشته حملات همزمانی علیه روژاوا و مواضع نیروهای سوریه دمکراتیك در دیرالزور انجام دادند. در مرزهای عفرین، نیروهای ی.پ.گ و ی.پ.ژ مقاومت کردند و نیروهای اشغالگر را به عقب راندند. نیروهای انقلابی شهبا نیز تلفات جانی ...

ارتش ترکیه، القاعده و داعش شب گذشته حملات همزمانی علیه روژاوا و مواضع نیروهای سوریه دمکراتیك در دیرالزور انجام دادند. در مرزهای عفرین، نیروهای ی.پ.گ و ی.پ.ژ مقاومت کردند و نیروهای اشغالگر را به عقب راندند. نیروهای انقلابی شهبا نیز تلفات جانی به تبه‌کاران ترکیه وارد کردند.

 

شاخەهای القاعده و ارتش ترکیه شب گذشته پس از چندین روز توپباران عفرین، حملات زمینی علیه این منطقه در فدراسیون شمال سوریه را آغاز کردند.

 

یگان‌های مدافع خلق در نوار مرزی پاسخ نیروهای اشغالگر را دادند.

به نقل از منابع میدانی چهار تبه‌کار ارتش ترکیه در جریان تلاش برای ورود به عفرین در مرز روستای بالیا کشته و پنج تن زخمی شدند.

 

در ساعاتی از شب، هواپیماهای جاسوسی ترکیه در آسمان منطقه راجو از توابع عفرین پرواز کردەاند.

 

مناطق گستردەای از شب گذشته تاکنون هدف حملات شدید راکتی و توپخانەای قرار گرفتەاند.

در جریان توپباران منطقه راجو، دستکم یک زن که از آوارگان سوری ساکن این منطقه بود زخمی شده است.

 

روزا علی که با آغاز جنگ داخلی در سوریه آواره شد، به روستای اکبیش در عفرین پناه آورده بود. او اکنون تحت مراقبت پزشکی قرار دارد.

 

در عین حال، نظامیان ترکیه و القاعده از مواضع خود در شهرک مارع سوریه، به کانتون شهبا نیز حمله‌ور شدند

 

نیروهای انقلابی شهبا موسوم به جیش‌الثوار در این منطقه به حملات پاسخ دادند. دستکم دو تن از مهاجمان کشته و دوازده تن دیگر زخمی شدند.