"مقاومت زمانه"؛ ایستادگی عفرین و چیرگی اراده انسان بر جنگ‌افزارهای مدرن

دهمین روز هجوم سنگین ارتش ترکیه و شاخەهای القاعده به کانتون عفرین در فدراسیون شمال سوریه است و عفرین از زمین و هوا زیر آتش قرار دارد.  تراژدی کشتار غیرنظامیان، دفاع فدائیانه مردم و مبارزان عفرین و قساوت ترکیه و سکوت دول جهانی در مورد آن سویه‌های مختلف ...

دهمین روز هجوم سنگین ارتش ترکیه و شاخەهای القاعده به کانتون عفرین در فدراسیون شمال سوریه است و عفرین از زمین و هوا زیر آتش قرار دارد.  تراژدی کشتار غیرنظامیان، دفاع فدائیانه مردم و مبارزان عفرین و قساوت ترکیه و سکوت دول جهانی در مورد آن، سویەهای مختلف این نبرد هستند که "مقاومت زمانه" نام گرفته است.

 

در حملات هوایی و زمینی به عفرین تاکنون صدها غیرنظامی جان خود را از دست داده یا زخمی شدەاند. بیشتر مجروحین در بیمارستان آورین تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

 

تصاویر مخابره شده از عفرین سند وقوع جنایت علیه بشریت در این کانتون است. در میان قربانیان، نوزادان چند ماهه تا کودکان چند ساله و زنان و سالمندان وجود دارند. این کشتار با تأئید روسیه در مقابل چشم جهانیان صورت گرفته اما صدایی از سازمان ملل، اتحادیه اروپا و ایالت متحده امریکا شنیده نمی‌شود. با ادامه حملات، تعداد قربانیان غیرنظامی در حال افزایش است.

 

نیروهای ی.پ.ژ و ی.پ.گ در عفرین تاکنون که ده روز از آغاز هجوم ارتش ترکیه و شاخەهای القاعده می‌گذرد نبرد قهرمانەای انجام داده و از پیشروی نیروهای اشغالگر جلوگیری کردەاند.

 

دولتمردان ترکیه مدعی بودند که در طول سه روز تا یک هفته عفرین را تصرف می‌کنند اما هنوز در همان نواحی مرزی گیر کردەاند. جنگندەهای اف- ١۶ بمباران می‌کنند تا نظامیان پیشروی کنند. زنان و مردان عفرین و مبارزان بین‌المللی که به یاری آنها رفتەاند قدرت اراده انسان در برابر تکنولوژی جنگی را نشان دادەاند. عفرین تا همین حالا پیروز میدان بوده است.

 

در داخل شهر هم جوانان و زنان و مردان مسلح شده و مسئولیت حفاظت از محلات و کوچەهای خود را بر عهده گرفتەاند. تعداد زیادی از مبازران از دیگر مناطق روژاوا و حتی خارج از آن خود را به عفرین رساندەاند.

 

مادران هم در مناطق گوناگون بسیج شده و مسئولیت تأمین خوراک مبارزان را بر عهده دارند. تصاویر متعدد به دست آمده از داخل عفرین نشان می‌دهد که مردم علیرغم فجایع انسانی روی داده از روحیه بالایی برخوردارند و مصمم به پیروزی هستند.