موج تازه قتل‌عام ایزدیان پس از شنگال؛ ترکیه ایزدی‌های عفرین را هدف قرار داد

فلکناس اوجا نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها از شهر آمد در مجلس ترکیه از کشتار ایزدی‌های عفرین از سوی رژیم ترکیه در حملات اخیر خبر داده است

فلکناس اوجا نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها از شهر آمد در مجلس ترکیه از کشتار ایزدی‌های عفرین از سوی رژیم ترکیه در حملات اخیر خبر داده است

 

این نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها در کنفرانسی خبری در مجلس حملات رژیم غاصب ترکیه به عفرین را مورد ارزیابی قرار داد.

 

اوجا در سخنان خود گفت:"بیش از چهارصد هزار نفر از آوارگان جنگ داخلی سوریه به عفرین پناه برده بودند و در مدت شش سال در آرامش و صلح بسر می‌بردند. عفرین شهری با فرهنگ‌ها و آیین‌های گوناگون است. اشغالگران تحت لوای "جنگ با ترور" به عفرین حمله‌ور شدند و خلق‌های ساکن در عفرین را آماج‌ بمباران قرار دادند.

 

کودکان هدف قرار می‌گیرند

 

اوجا خاطرنشان کرده که سازمان ملل و سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه، خبرگزاری دولتی سانا (سوریه)، یونیسف و دیگر نهادهای بین‌المللی از کشتار غیرنظامیان در حملات ترکیه خبر داده‌اند. به گفته اوجا "یونیسف در گزارش مربوط به ٢٧ ژانویه از کشته‌ شدن ١١ کودک در حملات به عفرین خبر داد. به تازگی هم مسئولین بیمارستانی اورین از مرگ ١٠۴ غیرنظامی و ١۵۶ زخمی در حملات سخن به میان آورده‌اند."

 

این نماینده مجلس در ادامه ضمن اشاره به حمله داعش در آگوست ٢٠١۴ به شنگال و قتل‌عام ایزدیان از تداوم حمله به ایزدیان در عفرین از سوی رژیم ترکیه و مزدوران وابسته به آنان خبر داد.

 

ایشان تصریح کرد که مشابهت حمله داعش به ایزدی‌ها در شنگال و حمله ترکیه به ایزدی‌های قستل‌جندو- عفرین تصادفی نیستند. وی افزود:"در چهارروز اخیر بسیاری از اماکن مقدس ایزدی‌های عفرین از سوی رژیم ترکیه ویران شده و یا به آتش کشیده شدند. اولین روز حمله به عفرین تا دیروز هم ایزدی‌ها بطور مدام هدف حملات ترکیه بوده‌اند." نامبرده نسبت به تداوم قتل‌عام یک میلیون نفر از ایزدی‌ها و دیگر خلق‌های ساکن عفرین از سوی اشغالگران هشدار داد و بر نقش ترکیه در کمک به گروهک "ارتش آزاد سوریه" در کشتارها تأکید نمود.

 

فلکناس اوجا در پایان سخنان خود دفاع از فرهنگ‌ها و آیین‌های ساکنان عفرین را وظیفه آحاد جامعه بشری برشمرد و خواهان پایان فوری حملات ترکیه به عفرین شد.