آغاز عملیات انقلابی توسط نیروهای سوریه دمکراتیك

فرماند‌هی کل نیروهای سوریه‌ی دموکراتیک ـ ق.س.د با انتشار بیانیه‌ای کتبی در رابطه با جنگ در عفرین ، اعلام کرد  ارتش ترکیه و تبهکاران وابسته به آن در تمام مناطقی که قصد ورود به آنجا را داشته‌اند ، طی عملیاتی انقلابی به عقب رانده شده‌اند

فرماند‌هی کل نیروهای سوریه‌ی دموکراتیک ـ ق.س.د با انتشار بیانیه‌ای کتبی در رابطه با جنگ در عفرین ، اعلام کرد  ارتش ترکیه و تبهکاران وابسته به آن در تمام مناطقی که قصد ورود به آنجا را داشته‌اند ، طی عملیاتی انقلابی به عقب رانده شده‌اند

 

در این بیانیه تصریح شده:

ارتش اشغالگر ترکیه درصدد است تا از طریق تبهکارانی که در ترکیه آموزش داده است میان خلق عرب و خلق کُرد در منطقه دشمنی ایجاد کند و خلق‌های منطقه را به جان هم بیاندازد اما تا کنون این توطئه‌ی پلید دولت ترکیه توسط مبارزین با شکست مواجه گشته است.

 

حملاتی که دچار شکست شدند

ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش بعدازظهر امروز با بهره‌گیری از جنگنده‌های هوایی ، تانک و توپباران در برخی مناطق مرزی و روستاهای عفرین قصد ورود به منطقه را داشتند . نیروهای ما نیز علیه آنها عملیات گسترده‌ای را در ۵ منطقه‌ی جداگانه ترتیب دادند . در این عملیات روستاهای ِ"ادما" ، "شادیا" و "شورکه" از توابع منطقه‌ی "راجو " و همچنین روستای "شینگله" از توابع منطقه‌ی بِلبِل ، از لوث وجود ارتش اشغالگر ترکیه به تمامی پاکسازی شدند .

در برخی مناطق مرزی نیز درگیر‌های سنگینی روی دادند و در نتیجه‌ی آنها ، تلاش‌های ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش برای ورود به عفرین با شکست مواجه شد.

 

ارتش ترکیه غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد

ارتش اشغالگر ترکیه که توانایی روبرو شدن با نیروهای ما در حمله‌ی زمینی را دارا نمی‌باشد ، باری دیگر غیرنظامیان را  هدف بمباران‌های هوایی قرار داد . در اثر این بمباران‌ها که کمپ آوارگان "روبار" ، روستای "جلبره" در منطقه‌ی شرآوا و اطراف شهر عفرین را هدف قرار داده بود ، بسیاری از غیرنظامیان جان خود را از دست دادند.

 

ترکیه منطقه‌ی ریحانلی را هدف قرار می‌دهد

ارتش ترکیه با هدف مشروعیت‌بخشی به حملات اشغالگرانه‌ی خود ، منطقه‌ی ریحانلی در هاتای را توپباران می‌کند و در این اقدام نیروهای ما را متهم می‌کند.

 

ما اعلام می‌کنیم توپباران مناطق غیرنظامیان به نیروهای ما هیچگونه ارتباطی نداشته و مناطق خارج از مرز عفرین نیز هیچگاه از سوی مبارزان ما هدف قرار نگرفته‌اند.

 

باری دیگر اعلام می‌داریم که بایستی به خبرهایی که در برخی شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها در رابطه با جنگ در عفرین منتشر می‌شود، اعتماد صورت نگیرد. به دلیل اینکه از سوی فرماندهان ما اطلاعات وسیعی در رابطه با پیشروی‌ و نتایج جنگ برای افکار عمومی منتشر می‌شود.

 

بر اساس گزارشات تا کنون تعداد از نظامیان ارتش ترکیه و تبهکارانش کشته شده‌اند. در رابطه با نتایج جنگ و مقاومت‌ نیروهای ما و مردم بومی نیز پیشتر اطلاعات وسیعی را برای افکار عمومی منتشر کرده‌ایم.