سیپان حمو: اردوغان و روسیه بازنده این نبرد خواهند بود

سیپان حمو فرمانده کل یگان‌های مدافع خلق طی گفتگویی با خبرگزاری هاوار ادعای ترکیه در مورد اینکه فقط مراکز نظامی در عفرین مورد حملات هوایی قرار گرفتەاند را تکذیب کرد و گفت آنها غیرنظامیان را نیز هدف حمله قرار دادەاند و تفاوتی برایشان وجود ندارد

سیپان حمو فرمانده کل یگان‌های مدافع خلق طی گفتگویی با خبرگزاری هاوار ادعای ترکیه در مورد اینکه فقط مراکز نظامی در عفرین مورد حملات هوایی قرار گرفتەاند را تکذیب کرد و گفت آنها غیرنظامیان را نیز هدف حمله قرار دادەاند و تفاوتی برایشان وجود ندارد. سیپان حمو تأکید کرده که مقاومت می‌کنند و پیروز می‌شوند.

 

ترکیه که ابتدا مدعی شده بود یگان‌های مدافع خلق را بکلی نابود خواهد کرد اکنون مدعی شده که هدف آنها از این عملیات فقط کنترل منطقەای به طول سی کیلومتر در نوار مرزی است. سیپان حمو در این رابطه گفت ترکیه پس از ناکامی از دستیابی به اهدافش در سوریه از سال ٢٠١۶ عملیات اشغال سوریه را با تصرف جرابلس آغاز کرد. هدف آنها اشغال همه مناطق کردنشین است و محدود ٣٠ کیلومتری در این عملیات دروغ است. اردوغان قصد داشت اخوان المسلمین را در این مناطق مستقر کند اما شکست خورد و اکنون می‌خواهد حیثیت از دست رفتەی خود را بازگرداند. می‌خواهند مناطق تحت اشغال خود را از باب تا ادلب گسترش دهند که عفرین در میان آنهاست.

 

فرمانده کل ی.پ.گ به ادعای ترکیه در مورد شلیک چهار موشک گراد به شهر کلیس ترکیه و بیمارستانی در اعزاز سوریه نیز واکنش نشان داد و گفت: نیروهای ما نه کیلیس و نه دیگر شهرهای مرزی ترکیه را هدف قرار ندادەاند. رسانەهای ترکیه با بحث در مورد این ادعاها می‌خواهند مشروعیتی برای عملیات ایجاد کنند. نیروهای ما به بیمارستان‌ها هم حمله نمی‌کنند. احتمالا ترکیه بیمارستان اعزاز را عامدانه بمباران کرده است. ترکیه جرابلس را نیز با این ادعا اشغال کرد که از آنجا، کیلیس توپباران شده است.

 

سیپان حمو همچنین کشته و زخمی شدن غیرنظامیان عفرین را نشانه دروغ‌گویی مقامات ترکیه در مورد عدم شلیک به اهداف غیرنظامی عنوان کرد و گفت: آنها یکایک کردها را نظامی و هدفی برای حمله می‌دانند.

 

فرمانده کل یگان‌های مدافع خلق خطاب به مردم سوریه نیز گفت: اردوغان با ادعای حمایت از آنچه ارتش آزاد سوریه می‌خواند، سعی در خفه کردن انقلاب سوریه دارد. می‌خواهد از آن برای منافع شخصی خود استفاده کند. آیا ارتش آزاد سوریه هدفش جنگ با کردها بود یا آزادی مردم سوریه؟ این گروهها اکنون دیگر هیچ تعلقی به مردم سوریه ندارند و تبه‌کاران اردوغان هستند.

 

سیپان حمو همه نیروهای بین‌المللی را در قبال جنایات جنگی ترکیه در عفرین مسئول دانست و گفت از جمله روسیه آشکارا از ترکیه حمایت کرده است و در جبهه جنگ با کردها قرار دارد. روسیه در دو سال گذشته ادعا می‌کرد نیروهایش در حومه عفرین  مسقتر شدەاند و ضمن حمایت از کردها برای حل تنش‌ها تلاش می‌کنند. روسیه می‌گفت مسئله سوریه بدون کردها حل نمی‌شود. اما اکنون همه توافقات ما با روسیه در یک روز از بین رفته است. روسیه دست به تجارت با ترکیه زده و نشان داده که ریاکار و بی پرنسیب است. ما مقاومت خواهیم کرد. عزم ما برای مقاومت و پیروزی راسخ است. روزی خواهد رسید که روسیه مجبور شود از آنچه انجام داده عذرخواهی کند.