ق.س.د: پیروزی نهایی ما در جنگ با تروریسم، در عفرین خواهد بود

فرماندهی کل نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک، در نشستی خبری اعلام کرد: جنگ ما علیه تروریسم به مرحله‌ی پایانی خود رسیده و پیروزی نهایی ما در عفرین خواهد بود

فرماندهی کل نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک، در نشستی خبری اعلام کرد: جنگ ما علیه تروریسم به مرحله‌ی پایانی خود رسیده و پیروزی نهایی ما در عفرین خواهد بود

 

فرماندهی ق.س.د در شهرک عین‌عیسی با حضور فرماندهان ی.پ.گ و ی.پ.ژ، نشستی خبری را برگزار نمود. در این کنفرانس خبری از روسیه و ائتلاف بین‌المللی خواستند تا موضع خویش را در مورد حمله به عفرین آشکار سازند.

 

بدون شک مبارزه‌ی جهانی علیه داعش با آزادسازی رقا به اوج خود رسیده است و داعش در بوکمال سوریه آخرین نفس‌هایش را می‌کشد. با شکست داعش، امید به آزادی و دمکراسی در خلق‌های سوریه و جهان ایجاد شد. دیگر هرکس از صلح و آرامش و پایان تنش‌ها در سوریه سخن می‌گفت، ائتلاف بین‌المللی نیز خود را برای اعلام پیروزی بر داعش، در هفته‌های اخیر آماده می‌نمود.

 

بخاطر حملات و نژادپرستی آ.ک.پ برعلیه خلق‌های سوریه و خصوصا خلق کرد، ارتش ترکیه با اصرار بر دشمنی خود با ق.س.د به کانتون عفرین حمله نمود. دولت ترکیه با حمایت از داعش، جبه‌النصره، احرارالشام و ...، سوریه را به دوزخ تبدیل و ویرانی‌های بسیار زیادی را برجای گذاشت. دولت ترکیه بعد از ناامیدی از موفقیت گروههای بنیادگراست. در شمال سوریه به نیروهای ما حمله نمود تا بلکه مانع از شکست حتمی آنان گردد. حمله به عفرین در  همین راستاست و آنها میخواهند تا  نیروهای ما را به محافظت از بعضی از مناطق مشغول کنند.

 

این حمله‌ی وحشیانه علیه خلق‌های سوریه بوده و همزمان حمایت آشکار از تبهکاران داعش می‌باشد. علیرغم اینکه شهرک‌ها و شهرهای در اختیار داعش، توسط نیروهایمان آزاد شده‌اند، لیکن تاکنون نیز هزاران جنگجوی آن در مرزهای سوریه و عراق باقی‌مانده‌ و درهمان حال  بسیاری از هواداران آنان در مناطق آزاد شده خود را در میان اهالی مخفی نموده‌ و منتظر فرمان هستند تا به اقداماتی بپردازند. دولت ترکیه به بهانه‌ی ایجاد نیروهای محافظ مرزی که با همکاری ائتلاف بین‌المللی تشکیل گردیده، به خلق ما حمله می‌نماید. این بهانه پذیرفتنی نیست.

 

ما دارای مرزی طولانی با ترکیه هستیم و در مدت شش سال گذشته دولت ترکیه قادر به اثبات هیچ تهدید از سوی نیروهای ما نمی‌باشد، در همان حال ما می‌توانیم دهها نمونه از نقض حقوق بشری را از جانب ارتش دولت ترکیه به همگان اثبات نماییم. بسیاری از شهروندان ما را شکنجه و آنان را قتل عام نمودند و همه‌ی قوانین بین‌المللی را پایمال کردند و این نقض قوانین را در مرزهای ما به اوج رساندند. شهرها و روستاهای ما را توپباران و گلوله باران نمودند. علی رغم این نیز ما همیشه بر مبنای تعامل عمل نمودیم، هدف ما این بود که مناسبات همسایگی خوبی را با آنها ایجاد نماییم. ما نیروهای خود را به مقابله با داعش فرستادیم و به نظر ما همین باعث جسارت گرفتن آ.ک.پ شده تا به مناطق ما حمله کند.

 

شکست همه‌ی گروههای تبهکار و سازمان‌های جداگانه‌ی وابسته به ترکیه، دولت ترکیه را ناچار کرد تا روی واقعی خود را نمایان سازد و مستقیما خود نیروهای ما را مورد حمله قرار دهد و حمله به عفرین را آغاز نماید. ارتش ترکیه ضربات سنگینی را از نیروهای ما متحمل می‌شود و تلفات بسیاری را برجای خواهند گذاشت. ما بر این باوریم اگر به دولت ترکیه چراغ سبزهایی نشان نداده بودند، چنین جسارتی را نداشت که به خلق ما حمله و کودکان ما را قتل‌عام نماید. روسیه از وظیفه‌ی اخلاقی خود دور گشت و آسمان عفرین را در اختیار هواپیماهای جنگی ترکیه قرار داد تا به نیروهای ما حمله نمایند. بدون اجازه‌ی روسیه هیچ هواپیمایی قادر به پرواز در منطقه نیست، برای همین از روسیه می‌خواهیم تا موضع خود را در مورد حمله‌ی خصمانه‌ی ترکیه علیه خلق صلح‌طلب ما، اعلام نماید.

 

از روسیه می‌خواهیم  از طریق ارگان‌های رسمی خود، موضع خویش را در مورد این حملات اعلام نمایند. در همان حال ائتلاف بین‌المللی، شریک ما درجنگ علیه ترور می‌باشند و ما با هم برعلیه ترور به پیروزی رسیدیم. جنگ با تروریسم رو به پایان و پیروزی نهایی نزدیک شده است، لیکن مداخله‌ی دولت ترکیه برای مقابله با این پیروزی انجام گرفت. برای همین از ائتلاف بین‌المللی ضد داعش می‌خواهیم وظایف خود را در مورد نیروهای ما و خلق ما در عفرین به جای آورند. همچنین از تمامی نیروهای دمکراتیک و خلق‌های صلح‌طلب می‌خواهیم از خلق ما که مورد تهاجم وحشیانه قرار گرفته است، حمایت نموده و به این وحشیگری واکنش نشان دهند.

 

ما با احترام به موضع دولت‌هایی که این حمله را محکوم نموده‌اند، می‌نگریم. در همان حال ما به خلق خود اعلام می‌کنیم که با مقاومت خود شکست فاحشی را متوجه مهاجمان خواهیم نمود و ما در عفرین نیز بمانند کوبانی پیروز خواهیم شد.

 

دوشادوش خلق خود در عفرین- که در برابر این حملات خانه و کاشانه‌ی خود را ترک نگفته و به بازی‌های سیاسی آنان نه گفتند- مقاومتی تاریخی را از خود نشان خواهیم داد. ما در مراحل پایانی جنگ با تروریست‌های داعش هستیم و بار دیگر تاکید می‌کنیم که پیروزی نهایی ما در عفرین خواهد بود.