عفو بین‌الملل خواهان آزادی «بی‌درنگ و بدون قیدوشرط» زهرا محمدی شد

عفو بین‌الملل با انتشار فراخوانی خواهان آزادی زندانی زهرا محمدی، فعال مدنی انجمن نوژین شد

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار فراخوانی خواهان اقدام فوری نسبت به وضعیت زهرا محمدی، فعال مدنی روژهلات کوردستان شده و از مقامات رژیم جمهوری اسلامی خواست او را بی قید و شرط آزاد کنند.

در فراخوان عفو بین‌الملل آمده است که این فعال زن از طریق آموزش زبان کوردی به خلق کورد " به همکاری با گروه‌های کُرد مخالف حکومت و اقدام علیه امنیت ملی متهم شده" و در حال حاضر در زندان از ناراحتی معده رنج می‌برد و به دلیل مشکلات گوارشی که پیش از زندانی شدن داشته، نیازمند مصرف دارو است، اما در زندان به داروی خود دسترسی ندارد.

عفو بین الملل با انتشار این فراخوان از مردم و فعالان حقوق بشر سراسر دنیا خواست که با نوشتن نامه‌ای به محمد جباری، دادستان کل سنه با زبان و قلم خود و الهام گرفتن از این فراخوان نسبت به آزادی زهرا محمدی فعال مدنی زندانی واکنش نشان دهند و خواهان آزادی بی قید و شرط او شوند.

شایان ذکر است که زهرا محمدی مدیر مؤسسه فرهنگی نوژین پیش از دستگیری در ۲ خرداد ۱۳۹۸ چندین بار از سوی مأموران وزارت اطلاعات مورد بازجویی‌های طولانی قرار گرفته بود. آخرین مورد از این جلسات بازجویی به جلسه‌ای در ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ مربوط می‌شود که در جریان آن، زهرا محمدی به مدت هشت ساعت بدون حضور وکیل مورد بازجویی قرار گرفته بود.