پلیس‌ ترکیه خواب خوشی نخواهند داشت

به گفته‌ی روشن مردین عضو شورای رهبری ک.ژ.ک حمله چماقداران پلیس ترک به مادران و حساسیت به روسری سپید نشان می‌دهد که اردوغان از عاقبتش آگاه است

  روشن مردین عضو شواری رهبری کنفدرالیسم زنان کردستان با یادآوری اینکه عاملان حمله به مادران کرد تقاص پس خواهند داد افزود:"پلیس‌هایی که در خیابان به مادران حمله‌ور شدند یقین داشته باشند که خوابی خوش برایشان باقی نخواهیم گذاشت."

  روشن مردین در مصاحبه‌ای با سترک تی‌وی اظهار داشت انزوای تحمیلی علیه رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان ادامه داشته و ملاقات ۲مه/ ۱۲ اردیبهشت وکلای اوجالان با وی به معنای پایان حصر نیست. روشن اعلام کرد که مسئله با چند دیدار حل نشده و گفت:"این حصر ضدانسانی لازم است پایان یابد، تا حصر باقیست اعتصاب غذا ادامه خواهد داشت."

پاسخ دولت چیست؟

  مردین با یادآوری اینکه رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در حصر  موضع خویش را برای صلح و چاره‌یابی مسائل بیان کرده است، افزود:"رهبر آپو اعلام کرده است که او صلح را به ارمغان خواهد آورد. دولت چه پاسخی به این پیام خواهد داد؟ همه خلق باید مواظب بازی‌های اردوغان دیکتاتور باشند. علیه دیکتاتور مستبد و ظالم بایستی مقاومت‌ها گسترده گردند، اینچنین او را نابود خواهیم کرد. این نه تنها وظیفه‌ی کردها بلکه مسئله‌ی خلق‌های ترکیه می‌باشد. علیه ذهنیت اردوغان باید مقاومت‌ها گسترده گردند."

پلیس‌هایی که مادران را هدف حمله قرار دادند تقاص پس خواهند داد

  مردین با اشاره به مبارزات مادران مقاومتگر فعالیت آنان را همبستگی با عزیزانشان در حبس خوانده و افزود:"دیکتاتوری که پایان خود را می‌بیند از روسری سفید مادران هم وحشت دارد. نیروهای پلیسی که با بی‌اخلاقی به مادران حمله می‌کنند، باید بدانند ما جنبش زنان، حساب آنان را خواهیم رسید. پلیس‌هایی که در کوچه‌ها دست خود را بر مادران بلند می‌کنند، خواب خوشی برایشان نخواهیم گذاشت."