در حاشیه عملیات خشم فرات؛ مبارزان زن عرب از زندگی انقلابی جدید خود می‌گویند

با ادامه پیشروی‌ها برای تصرف پایتخت داعش، تاکنون صدها تن از زنان عرب بومی منطقه به عضویت نیروهای پ.ی.ژ درآمده و بر علیه داعش می‌جنگند. مبارزان عملیات خشم فرات پیشاپیش فرا رسیدن ۸ مارس روز

با ادامه پیشروی‌ها برای تصرف پایتخت داعش، تاکنون صدها تن از زنان عرب بومی منطقه به عضویت نیروهای پ.ی.ژ درآمده و بر علیه داعش می‌جنگند. مبارزان عملیات خشم فرات پیشاپیش فرا رسیدن ۸ مارس روز جهانی زنان را تبریک گفته و اعلام داشته‌اند مشارک زنان عرب در صفوف یگان‌های مدافع زنان، جامعه را متحول و بدان امید می‌بخشد.

 

بِریوان آماراز مبارزان ی.پ.ژ در گفتگویی با خبرگزاری هاوار گفته است دختران جامعه ما (جامعه عرب در سوریه) تا پیش از این، مورد ظلم قرار می‌گرفتند و در سنین کودکی آن‌ها را به ازدواج اجباری وادار می‌کردند. این مبارز زن عرب که هم‌اکنون در ی.پ.ژ در حال نبرد با داعش می‌باشد، در ادامه ابراز داشته "پس از آمدن نیروهای سوریه دمکراتیک و یگان‌های مدافع زنان، شمار زیادی از زنان عرب برای آزادی جامعه خود در صفوف این یگان‌ها مشارکت نمودند. این زنان اکنون به پرورش فکری و ایئولوژیک خود مبادرت می‌ورزند و با این روش می‌توانند که با تثبیت نیروی خود، در برابر تبهکاران داعش و نیز تمامی اشکال ناعدالتی مبارزه و مقاومت نمایند. من فکر می‌کنم زنان عرصه‌های زندگی را نیرومند می‌کنند و زین پس مبارزات زنان، اینگونه به‌پیش می‌رود".

خویدا فرات یکی دیگر از دختران عرب که به تازگی به صفوف مبارزان ی.پ.ژ پیوسته می‌گوید: "من فکر می‌کنم با تشکیل یگان‌های مدافع زنان در شمال سوریه، پیشرفت‌های چشمگیری در جامعه صورت گرفت و این پیشرفت‌ها نتایج مبارزات مستقل زنان است. حضور زنان عرب در صفوف مبارزه، نهایتاً آزادی در جامعه را به ارمغان می‌آورد.

فرات در ادامه سخنان خود گفته است: " زنان با حضور در صفوف ی.پ.ژ، اکنون آزادی و استقلال خود را هم از نظر فکری و هم از نظر نظامی به تمام جهانیان اثبات نمودند. من از همین‌جا از تمامی زنان جهان می‌خواهم تا آن‌ها نیز به مانند زنان در شمال سوریه در برابر ظلم و ستم بپاخیزند".

 

آرین جودی دختر دیگر عربی‌ست که هم‌اکنون در صفوف یگان‌های مدافع زن (ی.پ.ژ) حضور دارد و از شهر جرابلس به این مبارزان لحق شده است. آرین جودی در جواب این سوال خبرنگار که چرا به صفوف ی.پ.ژ پیوسته است جواب می‌دهد: "هدف ما از عضویت در یگان های مدافع زنان رسیدن به آزادی است. من در روستا با مشقت و سختی‌های فروان بزرگ شدم؛ چراکه درجامعه ما به زنان همچون برده نگریسته می‌شود. در جامعه سنتی ما، دختران را به مدرسه نمی‌فرستند و آنان همچون یک زندانی در خانه محبوس می‌مانند.

نگرش ی.پ.ژ نسبت به زنان، این ذهنیت و تابو را شکست و هم‌اکنون این تغییرات در جامعه اعراب و هرجایی که ی.پ.ژ به آن وارد شهد است، به‌خوبی حس می‌شود. من فکر می‌کنم که در آینده شاهد اشاعه بیشتر این فرهنگ در میان جامعه اعراب باشیم. بدون شک زنان عرب هم روزی با این ایدئولوژی آزادی خود را بدست خواهند آورد.