گردهمایی زنان روژاوا بە مناسبت روز جهانی زن در کوبانی

زنان شمال سوریه از همه‌ی گروهها و سازمانها در مراسم ٨ مارس در کوبانی شرکت کردند، این مراسم با شور و اشتیاق فراوان ادامە دارد

زنان شمال سوریه از همه‌ی گروهها و سازمانها در مراسم ٨ مارس در کوبانی شرکت کردند، این مراسم با شور و اشتیاق فراوان ادامە دارد

زنان از شمال سوریە از شهرهای کوبانی، منبج، گریسپی و سرین خود در میدان زن در کوبانی گردهم آمدند و در راهپیمایی کە بە مناسبت ٨ مارس سازماندهی شدە بود شرکت نمودند. این مراسم کە از سوی کنگرە زنان ستار برگزار شدە بود مورد استقبال زنان قرار گرفتە و زنان با پوشیدن لباسهای رنگارنگ محلی در آن شرکت کردند.

 

با رسیدن زنانی کە پوسترهای عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد و تصاویر زنان مبارز و همچنین پرچمهای کنگرە زنان ستار،  جنبش دمکراتیک"تَو-دَم" ، یگانهای مدافع زنان و نیروهای آسایش را در دست داشتند، مراسم بزرگداشت روز زن آغاز شد.

 

شرکت کنندگان در آغاز به سخنانی با صدای رهبر آپو در مورد زن و آزادی زن گوش دادند، پس از آن سارا خلیل از اعضای شورای هماهنگی کنگره زنان ستار، ٨ مارس را به همه ی زنان جهان و به شهیدان راه آزادی تبریک گفت و اظهار داشت: این روز مقاومت زنان را نشان می‌دهد  و در ادامه گفت: رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان برای رساندن زنان به یک جایگاە شایستە آنان تلاش زیادی نمود. به همین دلیل است که ما می‌گوییم زنان خود را بر مبنای فکر و فلسفە رهبری و جنبش آزادی قرار دادە و علیە اسارت و بردگی مقاومت نمایند.

 

در ادامه ی مراسم الهام احمد، رئیس مشترک مجلس سوریە دمکراتیک، در سخنانی گفت: "امروز روز مقاومت زنان آزاد جهان است. امروز زنان در مقابل اسارت هزاران ساله مبارزه می‌کنند و با همه توان خود بە این مقاومت ادامە می‌دهند. این مبارزە ثمرە فکر و فلسفه رهبر خلق کرد، عبدالله اوجالان است. زنان با مبنا قرار دادن این فلسفە توانستند در عرصه جنگ جای گرفته و از خود دفاع کنند. زنان توانستند با قهرمانی نیروی ذاتی خود را اثبات کنند و گامهای بزرگی در این برهە تاریخی برداشتند."