هنگامه شهیدی در اعتصاب غذا و دارو/ وضعیت جسمانی شهیدی به شدت وخیم است

ناهید کرمانشاهی، مادر هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار، که از شامگاه ۱۹ اسفند در بازداشت به سر می‌برد اعلام کرده است که وضعیت جسمانی دخترش، بعد از ۲۴ روز اعتصاب غذای خشک به شدت وخیم است

ناهید کرمانشاهی، مادر هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار، که از شامگاه ۱۹ اسفند در بازداشت به سر می‌برد اعلام کرده است که وضعیت جسمانی دخترش، بعد از ۲۴ روز اعتصاب غذای خشک به شدت وخیم است. هنگامه شهیدی در یک تماس تلفنی با مادرش، از دادن وصیت‌نامه‌اش به بازجو گفته است.

ناهید کرمانشاهی مادر هنگامه شهیدی، روزنامه نگار زندانی که روز گذشته، با دخترش تماسی تلفنی داشته است به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفته است که دخترش از زمان بازداشت در اعتصاب غذا و دارو به سر می برد و وضعیت جسمانی او بسیار وخیم است.

 

هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی که برای شرکت در مراسم ختم مادربزرگ خود از تهران به مشهد رفته بود شامگاه ۱۹ اسفند سال گذشته، توسط ماموران امنیتی در مشهد بازداشت و با هواپیما به تهران منتقل شد.

 

این روزنامه نگار که همچنان از داشتن وکیل هم محروم است، از زمان بازداشت غیر قانونی خود، دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده است.

 

هنگامه شهيدى روز گذشته در حالى كه به بهدارى زندان اوين منتقل میشد در تماس تلفنی در حضور بازجو به مادرش گفت که ۲۴ روز اعتصاب غذاي‌تر و اعتصاب دارو داشته است و چندروزى است كه ديگر آب و چاى هم نمى نوشد. او گفته است که وصيت نامه‌اش را در دو برگ به بازجويش داده و خواسته است به دست خانواده‌اش برسد.

 

هنگامه شهیدی از همه حلالیت طلبیده و خواسته است برايش لباس سفيد بپوشند و مرغ سحر بخوانند و از مادرش نیز خواسته است چون فرصت دريافت كارت اهداى عضو نداشته اگر اعضاء بدنش قابل اهدا بود به نیازمندان اهدا شود.

 

این روزنامه‌نگار زندانی با اشاره به اینکه در روز پايان بازداشت موقت يا در خانه است يا غسالخانه، تاکید کرده است که در صورت بروز حادثه‌ی ناگوار، مسبب اين امر مسئولين کشور از جمله رئيس جمهور، اداره اطلاعات ، دادستان و قوه قضايیه هستند.

 

شهیدی به مادرش گفت: چيزى براى از دست دادن ندارد و جرمى مرتكب نشده است. به همین دلیل اگر بمیرد هم هيچ اتهام و جرمى را قبول نخواهد کرد. به كسى كه قتل انجام داده و حکم اعدام دارد ملاقات مي‌دهند، اما او این حق را ندارد و ديگر هم تقاضاى ملاقات نميكند.

 

شهیدی که در بهداری از تزریق سرم امتناع کرده است با اشاره به بیماری قلبی خود گفته است که توان راه رفتن ندارد و چهار یا پنج روز بیشتر دوام نخواهد آورد.