افزایش پنجاه و نه درصدی خشونت علیه زنان در گرمیان جنوب کردستان

زنان در گرمیان اقلیم کردستان، گزارشی مبنی بر خشونت علیه زنان در شش ماهه سال جاری در مقایسه با شش ماهه سال گذشته را ارائه کرد. این گزارش از افزایش ۵٩ درصدی خشونت‌ها علیه زنان در این منطقه می‌گوید

یک سازمان مبارزه با خشونت علیه زنان در گرمیان اقلیم کردستان، گزارشی مبنی بر خشونت علیه زنان در شش ماهه سال جاری در مقایسه با شش ماهه سال گذشته را ارائه کرد. این گزارش از افزایش ۵٩ درصدی خشونت‌ها علیه زنان در این منطقه می‌گوید

 

لمیعه محمد، مسئول سازمان مبارزه با خشونت علیه زنان در گرمیان، روز گذشته در یک نشست خبری، آمار خشونت علیه زنان در شش ماهه اول سال جاری را اعلام و با همین دوره زمانی در سال گذشته مقایسه کرد. این مقایسه از افزایش ۵٩ درصدی خشونت در سال جاری می‌گوید.

 

لمیعه محمد گفت، در سال جاری ۶ زن در منطقه گرمیان به دلیل خشونت جان خود را از دست دادند که ازمجموع این ۶ زن، دو تن خودکشی کرده، سه تن خودسوزی کرده  و یک زن بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده است. این درحالی است که در سال گذشته هشت زن قربانی خشونت شدند.

 

او همچنین افزود در شش ماهه نخست امسال هیچ موردی مبنی بر قتل گزارش نشده در حالی که در همین بازه زمانی در سال گذشته دو زن به قتل رسیده‌ بودند.

 

مسئول سازمان مبارزه با خشونت علیه زنان در گرمیان افزود شش مورد سوختگی نیز گزارش شده که در مقایسه با سال پیش دو مورد افزایش داشته است. او در ادامه از وجود سه مورد تعرض جنسی نیز گفته است که در مقایسه با سال گذشته یک مورد افزایش نشان می‌دهد.

 

در سال جاری همچنین ٣۵٩ مورد شکایت با موضوع خشونت علیه زنان در گرمیان ثبت شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته ٩٣ مورد افزایش داشته است. وی در انتهای گزارش خود از معرفی عاملان خشونت به دادگاه خبر داد.