تبعید نرگس محمدی به زندان زنجان

نرگس محمدی، نایب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر که از سوی رژیم ایران زندانی شده است در پی تحصن زنان محبوس زندان اوین در گرامیداشت چهلم جانباختگان قتلعام آبان به زندان زنجان تبعید شد.

بنابر گزارش کانون مدافعان حقوق بشر نرگس محمدی نایب رئیس و سخنگوی این مرکز حقوق بشری در نخستین ساعات بامداد ۵ دی از سوی نیروهای امنیتی رژیم ایران به زندان زنجان تبعید شد.

نرگس محمدی و تعدادی دیگر از زنان زندانی از صبح ٣٠ آذر در همبستگی با خانواده‌های قربانیان قتلعام آبان ٩٨ در بند زنان زندان اوین اعلام تحصن کرده بودند.

این فعال حقوق بشر در تماس با خانواده خود خبر تبعیدش به زندان زنجان را داده است. خانم محمدی پیش از این یکبار دیگر به زندان زنجان تبعید شده بود و در این زنجان از سوی افراد متهم به بزه با تحریک عوامل زندان مورد حمله قرار گرفته بود. کانون مدافعان حقوق بشر نسبت به تعرض مجدد در زندان زنجان ابراز نگرانی کرده و می‌گوید:"بیم آن می‌رود که زندانیان در صدد تعرض مجدد به این فعال حقوق بشر بر آیند."

شایان ذکر است که آتنا دائمی، نرگس محمدی، منیره عربشاهی، یاسمن آریانی، صبا کردافشاری، مژگان کشاورز، سهیلا حجاب و سمانه نوروزمرادی هشت زندانی سیاسی زن محبوس در زندان اوین می‌باشند که در همبستگی با خانواده قربانیان قتلعام آبان ٩٨ در تحصن به سر می‌برند.