در هفت شهر کردستان و ترکیه برای آزادی اوجالان تحصن برگزار می‌شود

فاطمه کاشان از فعالان جنبش زنان آزاد (ت.ژ.آ) در گفتگو با خبرگزاری فرات به ادامه فعالیت‌های زنان در راستای آزادی رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان اشارە نمود و افزود که ت.ژ.آ در هفت شهر تحصن برگزار خواهد کرد

فاطمه کاشان از فعالان جنبش زنان آزاد (ت.ژ.آ) در گفتگو با خبرگزاری فرات به ادامه فعالیت‌های زنان در راستای آزادی رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان اشارە نمود و افزود که ت.ژ.آ در هفت شهر تحصن برگزار خواهد کرد

 

از پنجم آوریل ٢٠١۵ رژیم ترکیه برخلاف موازین حقوق بشر، عبدالله اوجالان رهبر خلق کُرد را در انزوا قرار داده و خبری از وضعیت سلامتی ایشان در دسترس نیست. ت.ژ.آ در راستای آزادی اوجالان از ١٩ آگوست سلسله فعالیت‌هایی را با شعار "انزوا محکوم به شکست و آزادی به پیروزی می‌رسد" آغاز نمود. فاطمه کاشان در رابطه با فعالیت‌های جنبش زنان آزاد جزئیات بیشتری را در میان گذاشت.

 

 

میان تشدید انزوا و وضعیت وخیم خاورمیانه رابطه‌ای مستقیم وجود دارد

کاشان در سخنان خود با یادآوری اینکه فعالیت‌های "پلاتفرم آزادی برای اوجالان از سال ٢٠١٢ با پیشاهنگی ٧ زن نتایج امیدوار کننده‌ای را کسب کرده بود، افزود:"در سال ٢٠١٢ هم رهبر خلق کُرد را در انزوای شدیدی قرار دادند. رژیم برای مقابله با چارەیابی مسئله کُرد به چنین اقدامی دست زد. رژیم برای جلوگیری از تأثیرات مثبت تحولات دمکراتیک در ترکیه به هر اقدامی متوسل می‌شوند و این امر از ذهنیت نژادپرست و دولتگرای ترکیه سرچشمه دارد."

 

چارە‌یابی با آزادی میسر می‌شود

 

 کاشان در ادامه گفتگو خاطرنشان کرد؛ "تشدید انزوا بر رهبر خلق کُرد رابطه‌ی مستقیمی با تحولات انقلاب روژاوا دارد. برای خنثی نمودن تأثیر این انقلاب در ترکیه و شمال کردستان، رهبر خلق کُرد را در انزوای شدیدی قرار دادند و اقدامات امنیتی را علیه نیروهای دمکراتیک شدت بخشیدند. مبنای اساسی چاره‌یابی مسئله کُرد آزادی رهبر این خلق عبدالله اوجالان است. تا آزادی اوجالان محقق نشود هیچ گام جدی صورت نخواهد گرفت. در همه ملت‌‌ها رهبر سمبل اراده سیاسی و فرهنگ یک جامعه است. اگر رهبر یک خلق را در حبس نگه دارند و هر روز خلق را مورد حمله قرار دهند در اینصورت خلق هم برای محافظت از رهبر و ارزشهای خود واکنش نشان می‌دهد. تا زمانی که رهبر ملت کُرد آزاد نشود نمی‌توان از دست‌یابی به آزادی سخن گفت و نیروی مقابل هم نخواهد توانست برای چارە‌یابی گام بردارد."

 

فاطمه کاشان در ادامه به شکست تلاشهای رژیم حاکم بر ترکیه علیه انقلاب روژاوا پرداخت و اقدامات رژیم ترکیه علیه رهبر خلق کرد را محکوم به شکست دانست.

 

دولت-ملت‌ها از عبدالله اوجالان هراس دارند

 

این فعال جنبش زنان در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن اشاره به ویژگی‌های جوامع خاورمیانه تصریح کرد که تحولات ریشه‌ای بر اساس ملت دمکراتیک، مدل کنفدرال و خودمدیریتی اداری رو به گسترش هستند و این امر با تلاشهای بی‌وقفه عبدالله اوجالان به نتیجه رسیده است. رژیم ترکیه برای مقابله با نقش رهبر خلق کُرد مرحله نابودی جنبش آزادیخواهی را در دستور کار قرار داد و اکنون هم بر آن اصرار دارد.

 

 

فاطمه کاشان در پایان افزود: در پاسخ به سیاستهای رژیم علیه ملت کُرد، کمپین برای اوجالان را آغاز کرده‌ایم و این کمپین در روزهای آتی در هفت شهر آمَد، الیح، وان، رحا، استامبول، ازمیر و آدانا تحصن برگزار خواهیم نمود."