زنان مبارز ی.پ.ژ در رقا هم وظیفه پیشاهنگی خود را به انجام می‌رسانند

سارینا بریتان از اعضای یگانهای مدافع زنان در رابطه با عملیات آزادسازی رقا اظهار کرد:"ی.پ.ژ در رقا وظیفه‌ پیشاهنگی اجتماعی را بر دوش گرفته است."

سارینا بریتان از اعضای یگانهای مدافع زنان در رابطه با عملیات آزادسازی رقا اظهار کرد:"ی.پ.ژ در رقا وظیفه‌ پیشاهنگی اجتماعی را بر دوش گرفته است."

 

مرکز مطبوعات ی.پ.ژ تصاویری را منتشر کرده که در آن سارینا بریتان از اعضای ی.پ.ژ به بررسی نقش زنان مبارز در آزادی رقا می‌پردازد.

بریتان در سخنان خود اظهار نمود که مبارزان زن در آزادسازی بخشهای شرقی و شمالی سوریه نقش فعالی را ایفا کرده‌اند و عملیات آزادسازی رقا با مراحل دیگر متفاوت است. زیرا تبهکاران داعش شهر رقا را پایتخت خود عنوان کرده بودند و به همین دلیل هم زنان در آزادی رقا نقشی متفاوت را بر دوش گرفته‌اند.

 

بریتان در ادامه خاطرنشان می‌نماید که زورگویی و ظلم داعش بر شهروندان در رقا از هر منطقه‌ی دیگری بیشتر بود است. بریتان می‌افزاید:"در چنین وضعیتی ی.پ.ژ سعی می‌کند که زنان استر چنگال داعش را آزاد نماید. داعش علیه زنان دست به وحشی‌گری زد، اکنون

زنان مبارز داعش را رقا هدف قرار می‌دهند و زنان اسیر از سوی مبارزان زن آزاد می‌شوند. این پیروزی تاریخی برای زنان است."

 

سارینا در ادامه به نقش زنان مبارز در جبهه‌های گوناگون پرداخته و افزود:"زنان هم در فرماندهی جنگ نقشی فعالانه دارند، هم در درگیری‌ها و هم در پشت جبهه. این واقعیت به جامعه روحیه مضاعفی بخشیده است.

 

بریتان در ادامه افزود که پس از آزادی رقا، آنچه مهم است زندگی نوینی است که زنان در برساخت آن نقش پیشاهنگی را برای آینده آزاد به انجام می‌رسانند.