مبارزات سارا مبارزه تمامی زنان جهان است

۶مین فستیوال زنان سکینه جانسز با شعار‌های آزادی و مقاوت پایان یافت. در این فستیوال زنان را به توسعه مبارزات دعوت کردند.

 

 

با هدف یادبود سکینه جانسز پیشاهنگ جنبش زنان کرد و پ.ک.ک، فیدان دوغان نماینده‌ی ک.ن.ک و لیلا شایلمز عضو جنبش جوانان که ۹ ژانویه سال ۲۰۱۳ در شهر پاریس ترور شدند، ۶مین فستیوال سکینه جانسز‌(سارا) در شهر زوریخ سوئیس برگزار شد. این فستیوال که هر سال بمانند سنتی برگزار می‌شود، امسال هم بمانند هر سال با هیجانی عظیم پایان یافت.

این فستیوال با شعار " مقاومت زن را آزاد خواهد کرد" در استادیوم کاسننرئال زویخ با پیشاهنگی اتحادیه زنان کرد برگزار شد. بسیاری از سازمان‌های سوئیس، ترکیه و مهاجران در ارگانیزاسیون این فستیوال مشارکت نمودند. در طول این فستیوال بدون وقفه شعارهای "زن، زندگی، آزادی" سر داده شد. زنان بسیاری در این فستیوال شرکت کرده و درباره‌ی اهمیت مبارزات مشترک زنان جهان سخن گفتند.

گلستان چیا ایکه روزنامه‌نگار و از مقاومتگران اعتصاب غذا در استراسبورگ با حضور در این فستیوال درباره‌ی اهمیت مقاومت‌های انجام گرفته و دستاورد‌های بدست آمده سخنرانی کرد. ایکه اظهار داشت، مقاومت‌ها‌ی انجام گرفته با حمایت تمامی خلق‌ها در پایان دادن به انزوای تحمیلی اوجالان تاثیرگذار بود. وی اعلام کرد، مبارزات آن‌‌ها در عرصه‌های مختلف ادامه خواهند داشت.

مبارزات سارا، مبارزه زنان جهان است

در این فستیوال به نمایندگی از حزب BASTA اعلام شد، مبارزات آزادیخواهی زنان کرد در میان مبارزات زنان جهان اهمیت بسیاری را داراست. در ادامه‌ی سخنرانی درباره‌ی مبارزات مشترک زنان علیه سیاست‌های تفرقه اندازی، خشونت آمیز، و جنسیت پرستی سخن گفته شد.

بایستی زنان مبارزات را توسعه بخشند

در این فستیوال نمایندگان بسیاری از سازمان‌های زنان سخنرانی کردند. در طی سخنرانی‌ها اعلام شد، سکینه جانسز به نماینده‌ی زنان جهان مبدل شده است و همچنین اعلام شد بایستی مبارزات زنان را توسعه بخشید.

پس از سخنرانی گروه‌های رقص کردی و دیگر خلق‌ها هنر خویش را به نمایش گذاشتند. سپس هنرمندان پنار آیدنلار، نورعین و هنرمندان سوئیسی ترانه‌هایی را سرودند. فستیوال تا ساعات شب با رقص کردی و ترانه‌خوانی ادامه داشت.