نسرین عبدالله: آنچه که ی.پ.ژ انجام داده است آزادی بطن انسان بوده

نسرین عبدالله سخنگوی رسمی یگان‌های مدافع زنان طی سخنانی در رابطه با انقلاب روژاوا به تحولات روی داده در مورد زنان پرداخته و می‌گوید آنچه که ی.پ.ژ انجام داده بیش از پیروزی‌های نظامی، آزادی بطن و شخصیت انسان بوده است

نسرین عبدالله سخنگوی رسمی یگان‌های مدافع زنان طی سخنانی در رابطه با انقلاب روژاوا به تحولات روی داده در مورد زنان پرداخته و می‌گوید آنچه که ی.پ.ژ انجام داده بیش از پیروزی‌های نظامی، آزادی بطن و شخصیت انسان بوده است. او دستاوردهای انقلاب را متعلق به همەی خلق‌های سوریه می‌داند.

 

نسرین عبدالله سخنگوی یگان‌های مدافع زنان با اعلام اینکه انقلاب روژاوا فقط متعلق به کردها نبوده است گفت انقلاب به همەی خلق‌های روژاوا و دیگر نواحی شمال سوریه تعلق دارد و گذشت زمان بیش از پیش آنرا روشن خواهد کرد.

او با اشاره به آوازەی انقلاب روژاوا تأکید کرد این تحول فقط در زمینه دفاعی نبوده بلکه ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی گستردەای دارد که شکل‌گیری یک اجتماع نوین را نشان می‌دهد.

 

نسرین عبدالله در رابطه با نیروی زنان نیز به موفقیت‌های قابل توجه یگان‌های مدافع زنان اشاره کرد و گفت: "هزاران زن به شکلی سازمانیافته به پیشگامان اجتماع بدل شدە و هزاران کیلومتر از خاک سرزمین‌شان را آزاد کردەاند. این تحول محدود به روژاوا نمانده و مناطق دیگر سوریه را نیز در بر گرفته است. زنان قبول مسئولیت کرده و به شکل بی‌سابقەای مقاومت می‌کنند. تعداد زنان نجات یافته به هزاران تن می‌رسد که در میان آنها دهها زن ایزدی اسیر افراد داعش وجود دارند."

 

سخنگوی ی.پ.ژ گفت: "آنچه که در حال وقوع است آزادی بطن انسان و شخصیت آن است. تحولی که ی.پ.ژ موفق به انجام شده این است. سالگرد انقلاب روژاوا را باید به زنان تبریک گفت؛ زنانی که رویای آنها اکنون آزادی خویش و شکل‌دهی اجتماعی آزاد است."