وضعیت نامناسب جسمی آتنا دائمی و پایان اعتصاب غذای اسماعیل عبدی

آتنا دائمی، کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین که به مدت ۵۴ روز دست به اعتصاب غذا زده بود، به دلیل پیامدهای دوره ی اعتصاب و شرایط نامناسب جسمانی، دو روز پیش به بیمارستان اعزام شده است

آتنا دائمی، کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین که به مدت ۵۴ روز دست به اعتصاب غذا زده بود، به دلیل پیامدهای دوره ی اعتصاب و شرایط نامناسب جسمانی، دو روز پیش به بیمارستان اعزام شده است. در همین حال منابع حقوق بشری گزارش داده اند که اسماعیل عبدی معلم زندانی محبوس در زندان اوین، به دنبال موافقت مسئولان قضایی جهت اعزام به مرخصی استعلاجی پس از ۳۷ روز به اعتصاب غذای اعتراضی خود پایان داده است.

 

 

آتنا دائمی که هم اکنون دوره درمانی خود پس از اعتصاب غذا را طی می کند پنج شنبه هفته گذشته، جهت انجام آزمایش نوار عصب بینایی چشم، از زندان اوین به بیمارستان اعزام شد.

 

 

دائمی در حالی به اعتصاب غذای خود پایان داد که حداقل ۱۹ کیلو کاهش وزن و افت شدید فشار خون داشت و حتی معده او امکان جذب کامل آب را از دست داده بود.

 

آتنا دائمی، پیش تر بیست‌ و‌ نهم مهرماه 93، بازداشت و ۸۶ روز در سلول انفرادی تحت بازجویی بود. این زندانی سیاسی نهایتا ۲۸ دی‌ماه ۹۳ پس از پایان بازجویی‌ها به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

 

 

از سوی دیگر گزارش شده که اسماعیل عبدی پس از ۳۷ روز اعتصاب غذای اعتراضی روز چهارشنبه گذشته، به درخواست کانون صنفی معلمان و خانواده خود به این اعتصاب پایان داده است.

 

این خبر را منیر عبدی، همسر این معلم زندانی، در گفتگو با رسانه های خبری تایید کرده است.

 

همسر اسماعیل عبدی از مذاکرات صورت گرفته با مسئولان قضایی و موافقت با اعزام او به مرخصی استعلاجی خبر داد.

 

اسماعیل عبدی پیش تر با نگارش نامه ای سرگشاده اعلام کرده بود در اعتراض به عدم استقلال قوه قضاییه و "صدور احکام امنیتی" برای فعالان تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران و با درخواست صریح "خروج پرونده‌ خود از حالت امنیتی به عادی" دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده است.