تصویر

برای اجویت پیراوغولو در اشتوتگارت کنش‌ اعتراضی انجام شد

اتحاد نیروهای دمکراتیک در اشتوتگارت برای اجویت پیراوغولو که با درخواست دولت ترکیه در صربستان دستگیر شد و به همین خاطر در اعتصاب غذا بسر می‌برد، فراخوان داد.

این سه‌شنبه در ساعت ۱۱‌:۰۰ برای اجویت پیراوغولو در مقابل سفارتخانه صربستان یک کنش اعتراضی انجام شد. کوردستانیان و دوستانشان به همراه افراد بسیار دیگری در این تجمع شرکت کردند.

راهپیمایان بارها شعار ‌‌«آزادی برای اجویت پیراوغولو» را سردادند و تصاویر اجویت پیراوغولو را برافراشتند.

همچنین پلاکارتی بزرگ برای آزادی اجویت پیراغولو برافراشته شد. در پایان این تجمع زنان دسته‌های گل سیاه را بروی دیوارهای سفارتخانه قرار دادند.

اجویت پیراوغولو در صربستان زندانی است و هر لحظه در معرض خطر اخراج از آن کشور می‌باشد. در نتیجه مبارزه و اعراضات درازمدت، دادگاه عالی صربستان تصمیم گرفت که اجویت پیراوغولو را به ترکیه تحویل ندهد و آزاد شود. پس از آزادی او مورخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴،‌ دوباره از سوی پلیس‌ صرب دستگیر شد و در مرکز بازداشتگاه پادنسکا سکیلای بسر می‌برد. این نهاد به مثابه مرکز اخراج از آن کشور کار می‌کند.

اجویت برای اعتراض کردن این وضعیت، مورخ ۱۲ ژانویه به اعتصاب غذا دست زد. در این مدت وزن او بسیار کاهش یافته است. طبق بیانیه نیروهای دمکراتیک اروپا ‌(آ‌د‌گ‌‌ب)، پیراوغولو نمی‌تواند راه برود و احتیاجات ابتدایی خود را برآورده کند. تهدید و یا خطر از کار افتادن ارگان‌هایی از بدن او وجود دارد.