تصویر

ه‌پ‌گ: ۱۶ عملیات با پهپادها انجام شد

یگان‌ شهید دوغان زنار طی روزهای ۶ تا ۲۵ ژوئن با پهپادها ۱۶ عملیات علیه ارتش اشغالگر ترکیه انجام داد. در حالی که حداقل ۶ اشغالگر در جریان این عملیات‌ها مجازات شدند، بسیاری از مواضع و خیمه‌ها ویران و منهدم شدند.

عملیات‌های هوایی

بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) به شرح زیر است:

«گریلاهای آزادی کوردستان که خود را بر اساس گریلاگری مدرنیته دموکراتیک بازسازی کرده است، در مرحله کنونی مبارزه مسلحانه ۴۰ ساله ما سطح قابل توجهی در تعمیق تاکتیکی و تسلط فنی به دست آورده است. نیروهای گریلایی ما مقاومتی را که در اراضی و زیر زمین با سبک جنگی تیم متخصص خود با موفقیت انجام داده‌اند، با گسترش تاکتیکی، به آسمان کوردستان نیز کشانده‌اند. گریلاهای آزادی ما علاوه بر هدف قرار دادن و سرنگونی پهپادهای مسلح دولت نسل‌کش و استعمارگر ترکیه که در آسمان کوردستان در حال پرواز هستند، به توانایی هدف قرار دادن و سرنگونی ارتش اشغالگر ترکیه از هوا نیز دست یافته است.

اتحادیه شهید دوغان زنار ما، که به نام فرمانده فداکار جاویدان ما، رفیق شهید دوغان زنار، که عضو کمیته بازسازی حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) و عضو شورای فرماندهی ه‌پ‌گ و فرمانده منطقه میانه بود، در ماه ژوئن، ماه فداکاری، پیشرفت مهمی داشت.

بر این اساس؛ طی روزهای ۶ تا ۲۵ ژوئن، پایگاه‌های ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ مورد هدف قرار و اصابت پهپادهای یگان شهید دوغان زنار قرار گرفتند. پایگاه‌های اشغالگران در منطقه مقاومت تپه جودی ۱ بار، پایگاه‌های منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم ۲ بار و پایگاه‌های تپه آمدیه ۱۳ بار؛ در مجموع ۱۶ بار مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. با توجه به نتایج روشن این عملیات‌ها؛ حداقل ۶ اشغالگر مجازات شدند، بسیاری از مواضع و خیمه‌ها ویران و منهدم شدند و پایگاه‌های اشغالگران به طور قابل توجهی ویران شدند.»