در شمزینان سربازان ترکیه خلق را به مرگ تهدید می‌کنند

سربازان ترکیه، مسافران یک مینی‌بوس را در منطقه ساپاتان شمزینان متوقف کرده و به همراه توهین و حقارت، به مینی‌بوس هم شلیک کردند.

روستانی ساپاتان واقع در منطقه شمزینان از توابع جولمرگ، فشار و سرکوب‌های نیروهای ویژه پلیس علیه خلق ادامه دارد. در تصاویری که از سوی یک ناشناس گرفته شده دیده می‌شود که نیروهای ویژه پلیس با نقاب و تحت عنوان کنترل و جمع آوری اطلاعات کلی ‌(گ‌ب‌ت) یک مینی‌بوس روستا را متوقف کرده قبل از کنترل خواستند که بازرسی انجام دهند. بدلیل اینکه اهالی برعلیه این کار واکنش نشان دادند،‌ پلیس‌های‌ ویژه اهالی را مورد حقارت و اهانت قرار داده، تهدید به مرگ نموده و به سمت آنان تیراندازی کردند.

‌«اهالی شمزینان سرتعظیم فرود نمی‌آورند»

نماینده مجلس حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌(دم پارتی) در منطقه جولمرگ، اونزور بارتن نیز تصاویر این رویداد را در حساب کاربری خود در رسانه‌های مجازی به اشتراک گذاشت و به این اعمال اینچنین واکنش نشان داد‌: ‌«این تصاویر تنها بخش کوچکی از ظلم و ستمی که روا داشته شده می‌باشد. در همان روستا و همان مکان به دفعات ظلم و ستم روا داشته شد، اما این ظلم به پایان نرسید بدلیل اینکه می‌خواهند با ایجاد هوای خوف و وحشت، بنیاد یک سلطه‌ورزی را ایجاد کنند. همانطور که از تصاویر هم دیده می‌شود زنان، جوانان و اهالی شمزینان در برابر این تحمیلات ظلم و ستم‌گری سر تعظیم فرود نیاورده و نخواهند آورد.‌‌‌»