ه‌پ‌گ آمار ماه سپتامبر را منتشر کرد‌‌: ۲۸ اشغالگر از جمله ۱ افسر اشد مجازات شدند

مطابق آمار جنگ ماه سپتامبر که نیروهای مدافع خلق ‌‌‌(ه‌پ‌گ) منتشر کرده است، ۲۸ اشغالگر از جمله ۱ افسر ارشد مجازات شدند.

بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق ‌‌‌‌‌‌‌(‌‌‌ه‌پ‌گ) به شرح زیر است‌:

‌«یاد رفقای ما سارا تولهلدان گوئی – دلارا اورپَر و روکن زلال – اَمَل فَرَمَرز حسین که در روز ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ در منطقه مَزیتلی مِرسین عملیات‌ فدائیانه انجام دادند و پیشاهنگان فدایی آپوئی، رفیق روژهات زیلان – اوزکان شاهین و اردال شاهین – حسن اوغوز که در روز ۱ اکتبر ۲۰۲۳ در پایتخت ترکیه آنکارا عملیات‌ تاریخی انجام دادند را در سالگرد شهادتشان با احترم، عشق و قدردانی گرامی می‌داریم. پیشاهنگان فدائی ما ماهرانه و پیروزمندانه عملیات‌های فدائی خود را انجام دادند و دردشوارترین برهه یک عصر نوین را آغاز کردند. با ارتقای فدائی بودن آپویی، سطح مشارکت در مبارزه را ارتقا دادند، معیارهای مبارزه و حیات صحیح بر اساس خط آپوئی را از نو اعلام کردند. فدائیان ما مهر خود را بر گذشته حک کردند، این زمان را مدیریت و آینده ما را تعیین کردند. ما قول خود مبنی بر پیروی همیشگی از روش عملیات و حیات فدائی آپوئی و صیانت دائم از آن را بیان می‌کنیم.

گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان که دنبال‌کنندگان ایثارگری هستند، در ماه سپتامبر علیه حملات ارتش اشغالگر دولت استعمارگر و قاتل ترکیه با روح فدائی آپوئی مقاومت کردند. در باکور کوردستان از مِردین تا بوتان، از شهر آمد تا درسیم و گارزان، ارتش اشغالگر حملات و بمباران‌های بی‌شماری را انجام داد. در جنگ در مقابل ارتش اشغالگر ترکیه در ایالت مردین رفقا زرتشت سوروچ – آدم اوزکان و رِیباز باگوک – سلمان داغدَلَن، در ایالت آمد رفقا هَبون پیرو – زِراو تاش و بوتان اوسیان – فَهمی باشکورت قهرمانانه جنگیدند و به شهادت رسیدند. مناطق حفاظتی مدیا ۵۱ بار توسط مواد منفجره ممنوعه، ۸ بار با پهپادهای مسلح، ۱۶۹ بار با هلیکوپترهای تهاجمی و ۳۰۳ بار نیز با هواپیماهای جنگی بمباران رشدند.

گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان علیه این حملات ارتش اشغالگر ترکیه با روح فدائی آپوئی و تاکتیک‌های حرفه‌ای گریلا، پاسخ دادند. در میان ماه سپتامبر، گریلاهای‌ما یک قابلیت فعال را از خود نشان دادند، ۱ بار از هوا، ۱۱۱ بار از زمین‌؛ با تاکتیک‌های مختلفی در مجموع ۱۱۲ عملیات انجام دادند. بر اثر این عملیات‌ها، فرمانده ارشد عثمان آیان و ۲۷ اشغالگر مجازات شدند.

آمار جنگ ماه سپتامبر به شرح زیر است‌:

حملات ارتش اشغالگر ترکیه

حمله با هواپیماهای جنگی‌: ۳۰۳ بار

حمله با هلیکوپترهای تهاجمی‌: ۱۶۹ بار

حمله با مواد منفجره ممنوعه‌: ۵۱ بار

حمله با پهپادهای مسلح‌: ۸ بار

رفقایی که به شهادت رسیدند

رفقایی که به شهادت رسیدند‌: ۴ رفیق

عملیات‌های گریلا

عملیات‌های هوایی گریلا‌: ۱ عملیات

عملیات‌های زمینی گریلا‌: ۱۱۱ عملیات

مجموع عملیات‌های گریلا‌: ۱۱۲ عملیات

تلفات دشمن

شمار اشغالگرانی که مجازات شدند‌: ۲۷

شمار اشغالگران ارشد که مجازات شدند‌: ۱

شمار اشغالگرانی که مجروح شدند‌: ۱۱

استحکامات و ادوات منهدم شده

سیستم رادار‌: ۲

مهمات‌: ۱

نارنجک‌انداز رگباری‌: ۱

پهپاد‌: ۵

دوربین نظارتی‌: ۴

سنگر‌: ۳

پنل انرژی خورشیدی‌: ۱

استحکامات و ادواتی که مورد اصابت قرار گرفته و ضربه به آن وارد شده است

هلیکوپتر تهاجمی‌: ۲ فروند

هلیکوپتر سکورسکی‌: ۱ فروند

سنگر‌: ۳

بلدوزر‌: ۱ دستگاه

تسلیحات، ادوات و مهمات به غنیمت گرفته شده

پهپاد مسلح‌: ۱ فروند.‌»