تصویر

ه‌‌‌پ‌گ: رفقای ما هَبون و بوتان در مناطق آمد به شهادت رسیدند

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) مشخصات گریلاها با نام سازمانی هَبون پیرو و بوتان اوسیان را که در درگیری‌های اواسط ماه سپتامبر در نتیجه حملات ارتش ترکیه در منطقه آمد به شهادت رسیدند، اعلام کرد.

اعلام مشخصات شهدا

ه‌پ‌گ در بیانیه کتبی خود گفت: «رفقای ما هَبون پیرو و بوتان اوسیان در نتیجه حمله دشمن در منطقه آمد در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۴ با دشمن وارد درگیری شدند و فداکارانه جنگیدند و به شهادت رسیدند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «مبارزات ما که توسط گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان در باکور کوردستان در امتداد خط‌مشی ایثارگری و به قیمت ناممکن‌ها و مشکلات انجام شد، بی‌وقفه ادامه دارد. گریلاهای باکور کوردستان که پرچمدار مبارزات آزادیخواهانه ما هستند، همچنان کابوس دولت استعمارگر و نسل‌کش ترک در هر میدانی هستند. رفقای ما هَبون و بوتان که دوش به دوش همدیگر به فرماندهی رفیق شهید آخین موش جنگیدند، از رفقای دلاور ما بودند که این مبارزه را در منطقه آمد رهبری کردند. رفیق ما هبون که در شهر آمد، پایتخت میهن‌مان چشم به زندگی گشود و در آنجا هویت یافت، به یک انقلابی مبدل شد. او به عنوان یک گریلای آزادی کوردستان به همان سرزمین‌ها بازگشت و در هر مرحله جنگید و مبارزه خود را ادامه داد و تا سطح فرماندهی منطقه ارتقا یافت. وی به عنوان فرمانده منطقه در آمد، بدون تردید به تمامی مسئولیت‌های خود عمل کرد. رفیق ما بوتان نام منطقه بوتان را که نماد میهن‌دوستی در سرزمین‌هایی است که در آن متولد شده است، برای خود انتخاب کرد. او با شخصیت قوی و شخصیت متین خود در مبارزات آزادی شرکت کرد. ظلم و موانع و زندان‌های دشمن نسل‌کش در برابر اراده ایثارگرانه آپویی رفیق بوتان عاجز ماند و نتوانست جلوی او را بگیرد. رفیق ما بوتان که با روحیه آزاد خود به کوهستان‌ها روی آورده بود با فداکاری خود در مبارزه در منطقه آمد به یک پرچم مبدل شد. او با کسب تجارب فراوان با آموزش در شرایط سخت کار و جنگ در باکور کوردستان سعی کرد فداکارانه به مسئولیت خود در مبارزات مردمی ما برای آزادی عمل کند. هر دو تن از رفقای ما که بی‌تردید و فداییانه مبارزات ما را در راه آزادی پیش بردند، با شهادت خود به ما دستور دادند که مبارزه را با قاطعیت ادامه و افزایش دهیم. قول می‌دهیم این فرمان رفقای شهیدمان را محقق کنیم، انتقام آنها را بگیریم و به اهدافشان جامه عمل بپوشانیم.

بر این اساس این ضایعه را به خانواده‌های ارزشمند رفقای شهیدمان و همه مردم میهن‌دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم.

مشخصات گریلاهای شهید به شرح زیر است:

نام سازمانی: هَبون پیرو

نام و نام خانوادگی: زیراو تاش

محل تولد: آمد

نام مادر – پدر: آمینه- سلام

تاریخ و محل شهادت: ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۴ /آمد

*****

نام سازمانی: بوتان اوسیان

نام و نام خانوادگی: فهمی باش‌کورت

محل تولد: سِرت

نام مادر – پدر: خَمه- طاهر

تاریخ و محل شهادت: ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۴ / آمد.‌»

*****