۱.۵ میلیون امضا در شمال و شرق سوریه جمع آوری شد

ابتکار عمل آزادی برای عبدالله اوجالان اعلام کرد که تا دیروز در کمپین شمال و شرق سوریه که از ۹ فوریه آغاز شد، ۱.۵ میلیون امضا جمع آوری شده است.

فرزنده منزور، سخنگوی ابتکار عمل آزادی برای عبدالله اوجالان در شمال شرق سوریه، اعلام کرد که امضاها برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در حال جمع‌آوری است و جمع‌آوری آنها در ۴ آوریل به پایان می‌رسد و به شورای اروپا تحویل داده می‌شود.

فرزنده منزور با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد و اظهار داشت که ابتکار عمل مردمی شمال و شرق سوریه در ۹ فوریه کمیته‌هایی را در همه شهرها تشکیل داد و کمپین جمع‌آوری امضا را آغاز کرد.

منزور از انجام کار برای آزادی جسمانی عبدالله اوجالان در سطح بسیج عمومی خبر داد و گفت: «در چارچوب این کمپین که توجه مردم را به خود جلب می‌کند، در منازل و موسسات امضا جمع‌آوری می‌شود، غرفه‌هایی برپا می‌شود که تا کنون ۱.۵ میلیون امضا جمع آوری شده است. کمپین جمع‌آوری امضا تا ۴ آوریل ادامه خواهد داشت.»

نامه به ۱۱ مؤسسه بهداشتی و حقوقی

فرزنده منزور اعلام کرد که در رابطه با تخلفات قانونی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، تماس با ۱۱ سازمان پزشکان بدون مرز، عفو بین‌الملل، شورای حقوق بشر سازمان ملل، کمیته پیشگیری از شکنجه شورای اروپا (سی‌پی‌تی)، کمیته پیشگیری از شکنجه سازمان ملل متحد، شورای اروپا، دادگاه کیفری بین المللی، دادگاه بین‌المللی دادگستری، سازمان پیشگیری از شکنجه حقوق بشر (دیده‌بان حقوق بشر-HRW) را آغاز کرده‌اند و گفت: « رهبر آپو نماینده یک خلق است، او سرنوشت سیاسی را رقم می‌زند. تخلفات قانونی جدی علیه رهبر آپو وجود دارد. در کارزاری که از ۹ فوریه آغاز شد، نامه‌هایی به نهادهای شمال و شرق سوریه ارسال می‌شود. این کارزار با پیشاهنگی ابتکار عمل آزادی برای عبدالله اوجالان در حال انجام است.»

سی‌پی‌تی مطابق با ترکیه عمل می‌کند

فرزنده منزور یادآور شد که هیئت سی‌پی‌تی بین ۱۳ تا ۲۲ فوریه به ترکیه سفر کرد، اما به امرالی نرفت و گفت: «امرالی مرکز بدترین شکنجه‌ها است. در زمانی که خلق کورد و دوستانشان بر علیه شکنجه و برای شکستن انزوا و تضمین آزادی جسمانی مبارزه می‌کنند، متأسفانه سی‌پی‌تی به ترکیه می‌رود اما از امرالی بازدید نمی‌کند. سی‌پی‌تی بر اساس منافع سیاسی ترکیه عمل می‌کند و از وظایف و مسئولیت‌های خود دور شده است. سی‌پی‌تی باید یک بار دیگر به ترکیه برود و از امرالی بازدید کند. در یک ماه بیش از چهار بار در مرمره زلزله رخ داد، رهبر آپو باید فوراً بتواند وکیل و خانواده خود را ببیند، ما نمی‌دانیم در امرالی چه خواهد شد. سی‌پی‌تی باید ماموریت خود را انجام دهد.»