در راه شهدا به مقاومت می‌پردازیم

ساکنین قامیشلو برای گرامی داشت یاد و‌خاطر شهید بشنگ بروسک و شهید سارا هوگر راهپیمایی انجام دادند و اعلام کردند که هیچ‌گاه تسلیم دشمن نخواهند شد و تا پایان به مقاومت ادامه خواهند داد.

برای گرامی داشت یاد و‌خاطر شهید بشنگ بروسک و شهید سارا هوگر اتحادیه‌ی زنان جوان در شهر قامیشلو راهپیمایی انجام دادند. راهپیمایان با خبرگزاری فرات (ANF) گفت‌و‌گو کردند.

‘خلق کورد موضعی باشکوه نشان می‌دهند’

سیهام سلیمان عضو مجلس حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) گفت: «هدف از این راهپیمایی این است که خلق کورد جایگاه شکوهمند خود را به تمام جهان نشان دهد. همچنین در ادامه‌ی سخنانش گفت، تا پایان از خون شهدایمان صیانت می‌کنیم و به فعالیت‌های خود ادامه خواهیم داد.»

‘ما از فلسفه‌ی رهبر آپو برخوردار هستیم’

سیهام در ادامه‌ی سخنانش به سکوت سازمان‌های حقوق بشری اشاره کرد و گفت: «ما از تمامی سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری خواستاریم تا به وظیفه‌ی خود عمل نمایند، زیرا خلق کورد خواهان صلح است نه این‌که جنگ و خونریزی. اما هنگامی که به ما حمله صورت می‌گیرد، از سرزمین و خاک خود دفاع می‌کنیم، از خون شهدا و اندیشه و فلسفه‌ی رهبر آپو صیانت می‌کنیم.»

خلق کورد هیچ‌گاه شکست نخواهد خورد

علی عمر عضو مجلس حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) در شهر قامیشلو به اندیشه و فلسفه‌ی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در بین خلق‌های شمال و شرق سوریه اشاره کرد و گفت: «خلق کورد از طریق اندیشه و فلسفه‌ی رهبر عبدالله به این سطح رسیده است. اوج سطح مقاومت. اما دولت اشغال‌گر ترکیه به حملات خود علیه خلق کورد ادامه می‌دهد تا از این طریق این مقاومت را از بین ببرد، اما هیچ‌گاه به این فکر نکرده است که ما تسلیم نخواهیم شد.»

علی در رابطه با حملات دولت اشغال‌گر ترکیه گفت: «پس از انقلاب روژآوا دست‌آوردهای زیادی به دست آمد. به ویژه زمانی که خودمدیریتی تأسیس شد، دولت اشغال‌گر ترکیه حملات وحشیانه‌ی خود را به مناطق ما افزایش داد، این اعمال و حملات غیر انسانی در مقابل دیدگان تمامی سازمان‌های حقوق‌ بشری صورت می‌گیرد اما هیچ کس سخن نمی‌گوید.»

در پایان سخنانش گفت: «ما به نمایندگی از تمامی خلق کورد سخن می‌گوییم، راهپیمایی انجام می‌دهیم‌ و شدیدا این حملات دولت اشغال‌گر ترکیه را محکوم می‌کنیم و قول می‌دهیم که راه شهدا و مقاومت را ادامه دهیم.»