خاکسپاری پیکر شهدا در پنج شهر

پیکر مبارزان ی‌پ‌ژ، ی‌پ‌گ و ق‌س‌د با برگزاری مراسمات دسته‌جمعی در پنج شهر از شهر حسکه گرفته تا آموده به خاک سپرده شدند.

حسکه

در مراسمی که در شهر حسکه برگزار گردید، با مشارکت صدها شهروند، سازمان های مردم نهاد و اعضای شورای نظامی پیکرهای مبارزان یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) کایا آمد (محمد مانو) و لَهَنگ قندیل (بشار محمد) که در حین انجام وظیفه در کانتون طبقا بر اثر حادثه‌ای به شهادت رسیده بودند، از مقابل سردخانه دریافت شد. بشار کوش عضو شورای خانواده‌های شهدا در راهپیمایی به سمت آرامگاه شهید دژوار واقع در روستای داوودیه سخنرانی کرد و تسلیت گفت. آگری یکی از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) با گرامیداشت یاد و خاطره هر دو شهید اظهار داشت که با پیروی از اندیشه و فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به مقاومت خود در برابر اشغالگران ادامه خواهند داد. پیکر شهید کایا آمد و لهنگ قندیل با سردادن شعارهای «شهدا نمی‌میرند» به خاک سپرده شدند.

دربِسیه

مردم، نهادهای مدنی، شوراها و اعضای نیروهای امنیت داخلی در دربسیه گرد هم آمدند و پیکر مبارز یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) چیاژن دربسیه (رونیا محمد علی) که در منبج به شهادت رسید را در آرامگاه شهید رستم جودی به خاک سپردند. زوزان گل، عضو اجرایی مجلس خانواده‌های شهدا، یاد و خاطره همه شهدای آزادی را گرامی داشت و از مقاومت آنها در راه امنیت و صلح تجلیل کرد. حمید مَعیش یکی از فرماندهان نیروهای دفاع ذاتی (ه‌پ‌ج) کانتون جزیره اظهار داشت که موفقیت به یمن مقاومت مردم منطقه در برابر حملات دولت اشغالگر ترکیه به دست آمد. محمد علی پدر شهید چیاژن دربسیه قول داد که راه دخترش را ادامه دهند. در پایان مشخصات شهید چیاژن دربسیه قرائت و به خانواده وی تحویل داده شد. پیکر شهید در میان هلهله‌های مادران به خاک سپرده شد.

رَقه

پیکر شهید احمد عبدالله العباس مبارز ق‌س‌د که ۱۵ فوریه ۲۰۲۴ در عین‌عیسی به شهادت رسید، با برگزاری مراسمی در آرامگاه واقع در روستای حکومیه در رقه به خاک سپرده شد. در این مراسم که با حضور مردم کانتون رقه، سازمان‌های مردم‌نهاد و نمایندگان احزاب برگزار شد، ریاض الخلاف یکی از فرماندهان شورای نظامی گری‌سپی پس از یک دقیقه سکوت سخنرانی کرد و اظهار داشت: «مبارزه تا زمان آزادسازی مناطق اشغالی ادامه خواهد داشت.» فاطمه النسان، رئیس شورای خانواده‌های شهدا، ضمن تسلیت به خانواده این شهید، اظهار داشت که شهید احمد جان خود را برای حفظ آرامش و ثبات کشور فدا کرده است.»

پس از سخنرانی‌ها مشخصات شهید احمد قرائت و به خانواده وی تحویل داده شد و پیکر وی با سردادن شعارهای «با جان و با خون، با تو هستیم ای شهید» به خاک سپرده شد.

دِریک

صدها نفر در مراسمی که برای خاکسپاری مبارز ی‌پ‌ژ زین ژیندا (بهیه عبید المجید) که بر اثر سانحه‌ای در حین انجام وظیفه در شهر طبقا به شهادت رسید در منطقه دِریک کانتون جزیره برگزار شد، شرکت کردند. جوان علی، رئیس مشترک شهرداری مردمی دِریک، یاد و خاطره همه شهدای انقلاب را در شخص شهید زین گرامی داشت. معصوم دِرشوی، عضو کنگره اسلام دموکراتیک طی سخنانی در این مراسم تاکید کرد که شهدا برای امنیت کشور بهای بزرگی پرداختند و راه آنان را ادامه خواهند داد. زینب خلیل، یکی از اعضای نیروهای دفاع ذاتی، خواستار افزایش مبارزات شد. سپس مشخصات شهید قرائت و به خانواده وی تحویل داده شد. پیکر شهید زین با شعارهای «شهدا نمی‌میرند» به خاک سپرده شد.

آموده

صدها نفر از جمله سازمان‌های مردم‌نهاد، اعضای کنگره استار، آموزش و پرورش، اعضای نیروهای امنیت داخلی و مبارزان ی‌پ‌ژ در مراسم خاکسپاری مبارز ی‌پ‌ژ بِریتان ناودار (روناهی رودی ابراهیم) که بر اثر سانحه در منطقه آموده در کانتون جزیره به شهادت رسید، شرکت کردند.

جمعیتی که پیکر شهید را بر دوش خود از مقابل ساختمان شورای خانواده‌های شهدای این منطقه حمل می‌کردند، با سردادن شعارهای «شهدا نمی‌میرند» و «با جان و با خون با تو هستیم ای شهید» به سمت آرامگاه شهید اسماعیل حرکت کردند.

جواهر عثمان، رئیس شورای خانواده‌های شهدا در این مراسم ضمن تسلیت به خانواده شهید، خواستار تشدید مبارزه علیه جنایات دولت اشغالگر ترکیه شد. عضو شورای نظامی آموده برخودان چیا نیز گفت: «ما تا تحقق بخشیدن به رویاهای پیروزی و آزادی شهدا به پیروی از شهدای خود ادامه خواهیم داد.»

پس از سخنرانی‌ها مشخصات شهید قرائت و به خانواده وی تحویل داده شد. اکرم ابراهیم عموی شهید نیز خاطرنشان کرد که به شهادت بریتان افتخار می‌کنند. پیکر شهید بریتان ناودار در میان شعارهایی در آرامگاه شهید اسماعیل به خاک سپرده شد.