عملیات‌های انقلابی که ارتش ترکیه را شوکه کرد

نیروهای گریلا که از سال ۲۰۲۳ ضربات سنگینی به ارتش اشغالگر ترکیه وارد می‌کنند، از نوامبر به بعد عملیات‌های خود را افزایش داده‌اند. عملیات‌های انقلابی نیروهای گریلا همچنان ادامه دارد.

عملیات‌های انقلابی گریلا

عملیات‌های انقلابی گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان علیه ارتش اشغالگر ترکیه بی‌وقفه ادامه دارد. عملیات انقلابی که در چهل و پنجمین سالگرد تأسیس پ‌ک‌ک در نوامبر افزایش یافت، در ماه‌های دسامبر، ژانویه، فوریه و مارس در زاپ، خواکورک و متینا ادامه یافت و امید و آرزوی آن نیروهایی که برای پ‌ک‌ک، سن و عمر تایین می‌کردند را از بین برد. همچنین دولت فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ را شوکه کرد. در ۲۰ مارس، فرماندهی قرارگاه مرکز مدافع خلق (ن‌پ‌گ) رویدادی را به عنوان مژده نوروزی با مردم به اشتراک گذاشت. در بیانیه منتشر شده توسط نپگ آمده است: «گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان این فرصت را یافتند که تعدادی پهپاد را رهگیری کرده و هدف قرار دهند. نیروهای ما در مجموع ۱۵ فروند پهپاد مسلح را سرنگون کردند». درست پس از این بیانیه، گریلا تی‌وی تصاویر سقوط پهپادهای مسلح را یکی پس از دیگری پخش کرد.

تصاویر از میدان جنگ و ترازنامه های منتشر شده نشان می‌دهد که ارتش اشغالگر ترکیه حتی با حمایت حزب دمکرات کوردستان نمی‌تواند در برابر نیروهای گریلا بایستد و ابتکار عمل در جنگ در دست گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان است. در عملیات انقلابی شهید دوغا ویان که در ۱۷ فوریه در زاپ انجام شد، در فیلم دیده می‌شود که گریلاها سربازان را به «تسلیم» فرامی‌خوانند.

بر اساس ترازنامه سال ۲۰۲۳ که توسط فرماندهی قرارگاه مرکز مدافع خلق (ن‌پ‌گ) منتشر شده است، گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان ۱۷۱۲ عملیات انجام داده و ۹۲۸ اشغالگر که ۷ تن آنها عالی‌رتبه بودند را مجازات کرده‌اند. اشغالگران ۲۹۶۹ بار با سلاح‌های شیمیایی و بمب‌های ممنوعه حمله کردند. ۱۷۹ گریلا شهید شدند. تنها در ماه نوامبر ۱۹۳ عملیات علیه نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه انجام شد و ۱۲۴ اشغالگر مجازات شدند. مقدار زیادی تسلیحات و مهمات نظامی کشف و یا منهدم شد. ۴ گریلا در جنگ شهید شدند.

عملیات‌های انقلابی نیروهای گریلا بر مقاومت اثر گذاشت. فیلم ده‌ها عملیات از گریلا تی‌وی پخش شد.

 عملیات‌های انقلابی انجام شده توسط گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان از نوامبر ۲۰۲۳ به شرح زیر است:

عملیات انقلابی شهید لیلا سُرخین آمد

عملیات انقلابی شهید آمد روبار

عملیات انقلابی در تپه آمدیه

عملیات انقلابی شهید ملسا موش

عملیات انقلابی شهید هلمت دیرلوک

عملیات انقلابی شهید دوغا ویان

عملیات انقلابی شهید جوان-شهید آندوک