راهپیمایی‌های ۸ مارس در ۵ مرکز کانتون جزیره برگزار شد

به مناسبت ۸ مارس روز جهانی زن راهپیمایی‌هایی در ۵ مرکز کانتون جزیره در شمال و شرق سوریه برگزار شد.

در قامشلو، زنان با لباس‌های ملی خود در میدان سونی در مرکز شهر گرد هم آمدند و از آنجا به مرکز فرهنگ و هنر محمد شیخو رفتند.

در آنجا مردان شهر منتظر شرکت کنندگان بودند و بین آنها گل پخش کردند. در ابتدا هندرین خلیل مدیر کنگره استار قامشلو اعلام کرد که در سایه‌ی اندیشه رهبر عبدالله اوجالان و شهدای جنبش آزادی کوردستان، زنان دیوار بردگی و ظلم و سیاست‌های نسل‌کشی علیه آنان را ویران کردند.

هندرین خلیل از طرف زنان شمال و شرق سوریه قول داد که از اندیشه رهبر عبدالله اوجالان پیروی کنند و تا تحقق آزادی جسمانی او به مبارزه ادامه دهند.

این مراسم با رقصیدن با سرودهای انقلابی پایان یافت.

تربه سپی

در منطقه تربه سپی صدها تن از اعضای جوامع کورد، عرب و سوریان در مقابل مرکز کنگره استار تجمع کردند و به سمت ساختمان شورای منطقه حرکت کردند.

خلیه احمد مدیر کنگره استار منطقه در مورد سیاست‌های نسل‌کشی علیه زنان و جامعه گفت: «هدف آنها تضعیف اراده زنان و به طور کلی تضعیف جامعه است.»

گرکه لگه

در گرکه لگه، اهالی منطقه، اعضای نهادهای مدنی و خدماتی و کنگره استار در میدان شهید خبات تجمع کرده و به سمت مرکز منطقه حرکت کردند. در آنجا، آیهان مراد، رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) گرکه لگه، قول داد که با بالا بردن سطح مبارزات و دفاع از دستاوردها، از میراث مبارزات محافظت کند. راهپیمایی با شعار «ژن ژیان آزادی» به پایان رسید.

دِرک

در دِرک، زنان شهر در مقابل مرکز کنگره استار تجمع کردند، در خیابان‌های شهر راهپیمایی کردند و به همان مرکز بازگشتند. فاطمه سلیمان، مدیر کنگره استار، ۸ مارس را به همه شرکت کنندگان تبریک گفت و اعلام کرد: «زنان با اندیشه رهبر عبدالله اوجالان علیه هژمونی مردسالارانه مبارزه می‌کنند.» فاطمه سلیمان از زنان خواست تا سطح مبارزه را بالا ببرند و از زنان برای رسیدن به موفقیت حمایت کنند. این مراسم با پایکوبی همراه با سرودهای انقلابی پایان یافت.

تل حمیس

زنان منطقه تل حمیس نیز به همین مناسبت راهپیمایی ترتیب دادند. زنان با لباس‌های عربی به این راهپیمایی پیوستند. روا الجاسم عضو کنگره استار به مقاومت زنان در راه آزادی و دموکراسی بر اساس خط مشی رهبر عبدالله اوجالان درود فرستاد. یکی از اعضای نیروهای امنیت داخلی - زن، قاهره محمد اظهار داشت که زنان اساس حفاظت از جوامع هستند، بنابراین لازم است که سطح مبارزه را بالا ببرند. ماویه الحدید عضو حزب اتحاد دمکراتیک نیز خواستار افزایش سطح مبارزه برای زنان شد. این مراسم با رقصیدن همراه با سرودهای انقلابی پایان یافت.