ک‌ج‌د‌ک-اروپا از کوردها در برابر حملات درخواست نمود: در بروکسل گرد هم آیید

پس از حمله به کوردها در هوسدن زولدر بلژیک، ک‌ج‌د‌ک-اروپا از کوردها خواست تا ساعت ۱۲:۰۰ امروز در مقابل پارلمان اروپا تظاهرات کنند.

بیانیه

در بیانیه ک‌ج‌د‌ک-اروپا علیه حملات دولت فاشیست ترکیه، از مردم کورد درخواست کرد تا ساعت ۱۲:۰۰ در تجمع مقابل پارلمان اروپا شرکت کنند.

در بیانیه ک‌ج‌د‌ک-اروپا آمده است:

«در زمانی که میلیون‌ها نفر در سراسر کوردستان در جشن‌های نوروز شرکت کردند و صدها هزار نفر در اروپا از جشن نوروز صیانت نمودند، دولت فاشیست ترکیه ترور خود را در بلژیک وارد عمل کرد.

تبهکاران فاشیست دولت ترکیه که قسم خورده‌اند خون کوردها را بریزند، با شعارها و تکبیر سعی در ریختن خون کوردها داشتند. ما دولت و پلیس بلژیک را به دلیل اجازه دادن به این تبهکاران فاشیست دولت ترکیه محکوم می‌کنیم.

دولت فاشیست ترکیه از تحریکات و قتل‌عام سیر نمی‌شود

 روحیه مقاومتی که از کلن شروع شد در نوروز فرانکفورت و در همه جای اروپا به مقاومتی بزرگ تبدیل شده است. اکنون دنیا این صدای مقاومت را می‌شنود و آن را موجه می‌داند. اکنون در سراسر جهان دوستان ما تلاش می‌کنند از این مبارزه حمایت کنند.

نقاب روی دیکتاتور اردوغان و دولت فاشیست ترکیه دیگر افتاده است. واضح بود که او در منطقه مرتکب ترور می‌شود. تبهکاران تروریستی را در اختیار دارد و آنها را به سوی قتل عام هدایت میکند. تبهکاران داعش که اخیرا در مسکو قتل عام کردند، اعتراف کردند که از ترکیه آمده‌اند.

حمله نژادپرستانه در بلژیک برنامه‌ریزی شده است

طنین انداز شدن کارزار در جهان و اتحاد خلق کورد با روحیه وحدت ملی، دولت فاشیست ترکیه را که در حال جنگ افروزی است، متجاوزتر کرد. دولت ترکیه که در یک بحران جدی داخلی و خارجی به سر می‌برد، چاره‌ای جز تشدید جنگ و بحران ندارد.

به همین دلیل است که او در حال سازماندهی اقدامات تحریک آمیز علیه خلق کورد در اروپا است و می‌خواهد به نتیجه برسد. این حمله فاشیستی که توسط کنسولگریهای ترکیه در بلژیک سازماندهی شده بود و پلیس بلژیک در مقابل آن سکوت اختیار کرد، می‌خواست آن را به یک درگیری خیابانی تبدیل کند.

این حمله تا حد سوزاندن و نابود کردن خانه‌های خانواده‌های کوردستانی گسترش یافته است.

خلق کورد در هر کجا که هستند باید اراده و سازماندهی خود را تقویت کنند و با هم در برابر حملات فاشیستی عمل کنند و در مقابل این تحریکات آماده باشند.

 ما از مردم خود می‌خواهیم که در روز ۲۵ مارس ساعت ۱۲:۰۰ به تظاهرات بزرگ در مقابل پارلمان اروپا بپیوندند.