تصویر

مشخصات ۳ شهید اعلام شد

ه‌پ‌گ با بیان اینکه ۳ گریلا در بوتان و وان به شهادت رسیدند، مشخصات آنها را اعلام کرد.

بیانیه شهید

بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) به شرح زیر است:

«مبارزان ارزشمند آپویی ما رفقای اَیلَم و سوزدار بطوری که درخور روح زمانه باشد در برابر حملات دشمن که در تاریخ ۳۰ تا ۳۱ جولای ۲۰۲۴ در منطقه اَلکه بوتان انجام شد، ایثارگرانه جنگیدند، به شهادت رسیدند.

رفقای ما ایلم و سوزدار که ادعا و عزم خود را برای به پیروزی رساندن مبارزات آزادیخواهانه مردم ما در بالاترین سطح تجربه کردند و این را در تمام عملیات‌های گریلایی خود به اثبات رساندند، در منطقه بوتان که در آن مستقر بودند به شیوه‌های موفق خود به نحوی غنی ادامه دادند. رفقای ما ایلم و سوزدار که ده‌ها حمله و عملیات دشمن را با موفقیت خنثی کردند و بار دیگر شکست‌ناپذیری گریلای کوردستان را با انجام عملیات‌های مؤثر در برابر دشمن در هر فرصتی به اثبات رساندند، با تلاش‌های مقدس و فداکاری‌های خود جای خود را در تاریخ مبارزات ما باز کردند.

ما به عنوان رفقای آنها، مبارزه آزادی را که رفقا ایلم و سوزدار به ما تحویل دادند، با آگاهی از لایق بودن آنها، بیش از پیش ارتقا خواهیم داد و قطعاً زندگی آزادانه‌ای که آرزوی آنهاست، تامین خواهیم کرد.

مشخصات رفقای شهید ما به شرح زیر است:

نام سازمانی: اَیلَم استرک

نام و نام خانوادگی: مریم اونور

محل تولد: شرنخ

نام مادر - پدر: قدریه- احمد

تاریخ و محل شهادت: ۳۰ - ۳۱ جولای ۲۰۲۴ / بوتان

***** ****

****** *****

************* ***********

نام سازمانی: سوزدار اَوین

نام و نام خانوادگی: بطول آیدین

محل تولد: چولیک

نام مادر - پدر:  والده- نصرت‌الدین

تاریخ و محل شهادت: ۳۰ - ۳۱ جولای ۲۰۲۴ / بوتان

****** *******

********** *************

رفیق ما آرمانج دَوریم که به عنوان یک مبارز زن آپویی در حملات دشمن در منطقه کاتو مارینوس بوتان در ۱۲ اوت ۲۰۲۴ پاسخ لازم را به فراخوان‌های دشمن برای تسلیم‌شدن داد و موضع آشکاری را در برابر خط خیانت دشمن از خود نشان داد، تا آخرین نفس مبارزه ایثارگرانه‌ای انجام داد و به شهادت رسید.

رفیق ما آرمانج که در تمام دوران مبارزاتی خود می‌دانست چگونه به فلسفه زندگی آزاد رهبر آپو پایبند باشد و با تمرکز عمیقی که تجربه کرد، اصول زن آزاد را درونی کرد، با پایبندی به این اصول و ارزش‌های آزادی که او تا آخرین نفس به آنها اعتقاد داشت، جایگاه پرافتخار خود را در تاریخ آزادی مردم ما باز کرد. رفیق ما که هیچ مشکلی را مانعی بر سر راه مبارزات خود نمی‌دید، برعکس با تبدیل آن‌ها به دلیلی برای مبارزه بیشتر، پیشرفت‌های مهمی در شخصیت خود ایجاد کرد، در هر میدانی که بود به یک مبارز نمونه پ‌ک‌ک-پاژک تبدیل شد. رفیق ما آرمانج با مبدل کردن خشم خود از دشمن برای گسترش مبارزاتش، مبارزی شد که همه زنان و جوانان او را الگو قرار دهند، رفیق ما آرمانج با معیارهای آزادی که به دست آورد به انقلابی مبدل شد که همه مردم ما او را الگو قرار دهند.

نام سازمانی: آرمانج دَوریم

نام و نام خانوادگی: هاجر تَکین

محل تولد: جولمرگ

نام مادر - پدر: آسیا- حاجی

تاریخ و محل شهادت: ۱۲ اوت ۲۰۲۴ / وان»

******* **********

************ ************