کلیپ "مقاومت کوبانی" منتشر شد

هنرمند چتین اورانر به‌مناسبت یکم نوامبر روز جهانی کوبانی، آهنگ "مقاومت کوبانی" را که در سال ۲۰۱۵ آماده کرده بود، به‌عنوان یک موزیک ویدیو منتشر کرد.

نماهنگ "مقاومت کوبانی" که اشعار آن توسط وزیر دمیر به زبان کوردی سروده شده، تصاویرش توسط مطبوعات آزاد کورد به اشتراک گذاشته شده و شامل صحنه‌هایی از فیلم "کوبانی" به کارگردانی اوزلم یاشار است، منتشر شد.

هنرمند چتین اورانر بیان کرد که بین ژانویه تا فوریه ۲۰۱۵، در دوره‌ای که کوبانی توسط مقاومت افسانه‌ای ی‌پ‌گ و ی‌پ‌ژ از دست فاشیسم داعش آزاد شد، آهنگ "مقاومت کوبانی" را آماده کرده بود و گفت: «به‌دلیل کمبود فرصت نتوانستیم برای آن موزیک ویدیو بسازیم. اما حملات فاشیستی دولت ستمگر ترکیه همچنان ادامه دارد و به همین دلیل این آهنگ همچنان مابه‌ازای عینی دارد.»

چتین اورانر این پیام را به اشتراک گذاشته است: «آزادی کوبانی که به نمادی از خلق و انسانیت آگاه و رهایی از دست وحشیگری تبدیل شده است، ما می‌خواهیم آهنگ "مقاومت کوبانی" را برای کمک به مقاومت و با عشق، اعتقاد و پیوند با رهبر آپو، جاودانه‌های جنبش آزادی کورد و بسیاری از دختران و پسران قهرمان که در ۱ نوامبر، روز جهانی کوبانی این پیام را دادند که "کوبانی سقوط نکرد، نمی‌افتد و ایستاده است" منتشر کنیم.»