نمایشگاه عکس در کوبانی به مناسبت ۸ مارس

نقاشان کانتون فرات در ۸ مارس نمایشگاه عکسی را در آرامستان شهید دجله برگزار کردند. آنها اعلام کردند که در هر تابلو روح و نقاشی آنها یکی می‌شود.

به مناسبت ۸ مارس امروز نمایشگاهی در کانتون فرات در آرامستان شهید دجله برپا شد که حاضران در این نمایشگاه همگی ملبس به لباس‌های ملی و فرهنگی خود بودند. ده‌ها تابلو مربوط به شهدا، آخرین وداع و نامه‌های آنها در جبهه نقاشی شد. هنرمندانی که در آنجا حاضر بودند با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کردند.

نقاشی با نام خجو عیسی که با تعدادی از آثار خود در نمایشگاه شرکت کرده است، گفت: «امروز نمایشگاهی به مناسبت ۸ مارس و یاد و خاطره شهدا برگزار شد. می‌خواستیم در ۸مارس از شهدایمان یاد کنیم. اینجا روی هر تابلو یک مادر شهید و آخرین آغوش آنها را حک کرده‌ایم. من دو تابلو دارم، اولی درباره مادر و دخترش است که با هم خداحافظی می‌کنند و همدیگر را در آغوش می‌گیرند و تابلوی دیگرم درباره وضعیت زنان است.»

نقاشی‌ها و هنرمندان تبدیل به یک روح می‌شوند

خجو عیسی در ادامه توضیح داد که وقتی شروع به نقاشی می‌کنند با نقاشی یکی می‌شوند و گفت: «در هر نقاشی هنرمند با آن نقاشی یک روح می‌شود، اگر نقاشی غمگینی بکشد غمگین می‌شود، اگر نقاشی شادی بکشد او نیز شاد می‌شود.»

هنرمندی به نام هلین احمی عباس نیز گفت: «من در ۵ نمایشگاه شرکت کرده‌ام. این سومین نمایشگاه زنان من است. دو تابلو دارم که یکی از آنها گریلایی است که نامه‌های رهبر آپو را می‌خواند و دومی یک گریلای زن است که نامه می‌نویسد. او برای مردمش می‌نویسد.»

تمام احساسات از طریق نقاشی بیان می‌شوند

هلین با بیان اینکه با هر نقاشی تمام احساسات و دردهای خود را بیان می‌کند، گفت: «طراح تمام احساسات خود را چه غم و چه شادی در نقاشی‌هایش بیان می‌کند. احساسات در هر نقاشی تعریف می‌شود، برخی کلمات را نمی‌توان گفت، اما از طریق تصویر می‌توان تمام احساسات خود را بیان کرد.»