بیانیە پلتفرم دمکراتیک ایران

منشور‌ مطالبات حداقلی تشکل‌های مستقل صنفی و‌ مدنی ایران، گامی به سوی سازمان دهی دموکراتیک انقلاب زن، زندگی، آزادی.

انقلاب زن زندگی آزادی، وارد مرحله جدیدی شده است. شکاف عمیقی میان خواسته های کف خیابان مردم و ساختار فکری و سازمانی اپوزیسیون ناکارآمد خارج از کشور وجود دارد. اصرار بر ساختارهای منسوخی مانند نظام پادشاهی و ساختارهای حزبی مردسالارانه شدیدا با آنچه که انقلاب زن زندگی آزادی میخواهد در تعارض است؛

عدم تمرکز قدرت در دست گروهی خاص، عدم سوءاستفاده از قدرت جهت نفی هرگونه آزادی!

منشور مطالبات حداقلی تشکلهای مستقل صنفی و مدنی ایران نشان داد که چه کسانی آینده این انقلاب را تعیین خواهند کرد و نیازهای حداقلی تحولات دموکراتیک جامعه ایران کدامها هستند. تمایز دیدگاهها نسبت به تنوعات جنسی، اجتماعی، ملی-اتنیکی، طبقاتی و همچنین عدم تمرکز قدرت در دست نهاد، گروه و یا بخش خاصی از جامعه، نشان دهنده تفاوت در درک واقعیت انقلاب زن و زندگی و آزادی است. تفاوت میان کسانی که میخواهند قدرت آینده را بلوکه کنند و کسانی که میخواهند قدرت را به مردم بازگردانند.

ما به عنوان پلتفرم دموکراتیک خلقهای ایران پشتیبانی خود را از منشور‌ مطالبات حداقلی تشکل‌های مستقل صنفی و‌ مدنی ایران، اعلام کرده و به تمام این تشکلات مستقل صنفی و‌ مدنی درود میفرستیم.

مسیر دموکراسی از قبول و اذعان به تمام تنوعات موجود در جامعه و بازگرداندن واقعی قدرت به خود مردم در یک دموکراسی مستقیم میگذرد.

زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی

زنده باد انقلاب خلقهای ایران

زنده باد دموکراسی

پلتفرم دموکراتیک خلقهای ایران