عملیات “تقویت امنیت” در دیرالزور پایان یافت

نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) اعلام کرد، عملیات “تقویت امنیت” در دیرالزور پایان یافته است، در این عملیات ۲۹ تبهکار کشته شده، ۲۵ شروان و ۹ شهروند غیرنظامی به شهادت رسیده‌اند.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) در رابطه با عملیات “تقویت امنیت” که در ۲۷ اوت در دهستان دیرالزور آغاز شده بود، اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) اعلام کرد، عملیات “تقویت امنیت” در دیرالزور پایان یافته است، در این عملیات ۲۹ تبهکار کشته شده، ۲۵ شروان و ۹ شهروند غیرنظامی به شهادت رسیده‌اند، تعدادی از تبهکاران داعش و دیفاع الوطنی دستگیر شده‌اند.

در اطلاعیه ذکر شده است: “رژیم سوریه و رژیم ترکیه و چندین نیروی دیگر، سعی در برپا کردن فتنه داشتند. اما از طریق ارتباط مستمر بین نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) و ساکنین منطقه، از تلاش برای برهم زدن امنیت منطقه جلوگیری شد و عملیات با موفقیت انجام شد”.

ادامه‌ی اطلاعیه به شرح زیر است:

“نیروهای ما نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) تحت سرپرستی مجلس نظامی دیرالزور در ۲۷ اوت، تحت عنوان عملیات “تقویت امنیت”، عملیاتی امنیتی و نظامی آغاز شد. هدف اصلی عملیات مورد هدف قرار دادن هسته‌های‌ داعش بود، که سال گذشته بیش از ۶۰ حمله را علیه نیروهای نظامی و نیروهای امنیتی داخلی و ساکنین منطقه انجام دادند. هدف دیگر، دستگیری فروشندگان مواد مخدر و جنایت‌کاران بود که از سوی مراجع قضایی دیرالزور تحت تعقیب هستند و حکم جلب آنان صادر شده است که به دلیل انجام جنایت علیه ساکنین و نهادهای عمومی صورت گرفته‌اند.

در روزهای ابتدایی، عملیات براساس برنامه ریزی پیش رفت. نیروهای نظامی تعدادی عضو سازمان تروریستی داعش و فروشندگان مواد مخدر را دستگیر کردند. همچنین بیش از ۹۰ روستای غرب و جنوب دیرالزور پاکسازی شدند.

سازمان‌های امنیتی وابسته به رژیم سوریه و حناح‌های دیگر، متوجه شدند موفقیت و پیروزی عملیات به ضرر پروژه و نقشه‌هایشان است. بنابراین وارد عمل شدند و افراد نزدیک به خود را به کار گرفتند، همچنین اعضای مسلح خود را از غرب رود فرات، روانه‌ی روستاهای دیرالزور کردند. اعضای مسلح تحت عنوان نیروهای طوائف همراه با هسته‌های‌ مسلح وابسته به رژیم متحد شدند. نیروهای نامبرده شده، سازمانی امنیتی وابسته به رژیم هستند.

حقایق در رابطه با عملیات:

- عملیات از اساس علیه هسته‌های داعش بود. اما زمانی که اعضای وابسته به رژیم فتنه انگیزی کردند، این عملیات به درگیری علیه اعضای که از  غرب رود فرات آمده بودند تبدیل شد. آن‌ها سعی کردند بین خلق و نیروهای سوریه‌ی دموکراتیک فتنه برپا کنند، اما شکست خوردند.

- ۱۲۵ روستای منطقه‌ی دیرالزور تحت نظر مجلس نظامی دیرالزور جز نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک هستند. اما مشکلات و درگیری‌ها در ۵ روستا اتفاق می‌افتند، که اعضای رژیم و جنایتکاران در آن جای داردند.

- نیروهای ما در روزهای ابتدایی خشونت انجام نداد، خواست از طریق عقل و درایت و صلح، اوضاع پیش آمده را مدیریت کند. اما اعضای مسلح به موسسات خدماتی مانند شهرداری‌ها و ایستگاه‌های آب حمله کردند. به خصوص زمانی که ایستگاه آب زیبان مورد غارت، سرقت، سوزاندن و تخریب قرار گرفت. آن‌ها همچنین سعی کردند جنگ را به مناطق غیرنظامی منتقل کنند. این امر به تهدیدی برای ساکنان تبدیل شد، بنابراین ساکنان از نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) خواستند که به این وضعیت و تخریب مؤسسات پایان دهند.

- نیروهای ما به درخواست ساکنین و ریش سفیدان جامه‌ی عمل پوشانید و شروع به پاکسازی این ۵ روستا کرد. برخی از افراد مسلح خود را تسلیم کردند و برخی دیگر از طریق غرب رود فرات به مناطق تحت نفوذ رژیم سوریه فرار کردند.

- در تاریخ نابسامانی‌های سوریه، هرگز به این تعداد تلاش برای خرابکاری و فتنه‌انگیزی علیه نیروهای ما صورت نگرفته بود. اما نیروهای ما، اعم از تمامی شروانان و فرماندهان، با عقل، دانش، مسئولیت پذیری و انضباط با وضعیت پیش آمده برخورد کردند.

-رژیم سوریه و رژیم ترکیه و چندین نیروی دیگر، سعی در برپا کردن فتنه داشتند. اما از طریق ارتباط مستمر بین نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) و ساکنین منطقه، و همچنین با اطلاع رسانی به ساکنین از پیامدهای عملیات، از تلاش برای برهم زدن امنیت منطقه جلوگیری شد و عملیات با موفقیت انجام شد. از همین‌جا به قهرمانی و شجاعت شروانان و فرماندهانمان، نمایندگان جامعه‌ی شیخ و طوائف درود می‌فرستیم که با ما همکاری کرده وبه ما اطلاعات ارائه دادند و وظایف نیروهای ما را در برابر این افراد مسلح سبک‌تر کردند.

- در این عملیات ۲۹ تبهکار کشته شده، ۲۵ شروان و ۹ شهروند غیرنظامی توسط سلاح افراد مسلح به شهادت رسیده‌اند. افراد مسلح پر جنگ علیه نیروهای ما از سلاح سنگین و موشک میلان استفاده کرده‌اند، تصاویر و عکس‌ها این ادعا را ثابت می‌کنند. همچنین ۴ عضو دفاع الوطنی وابسته به رژیم سوریه و ۲ عضو سازمان تروریستی داعش، ۱۵ فرد مسلح دیگر دستگیر شده‌اند. همچنین مقدار زیادی سلاح و مهمات به دست نیروهای ما افتاد.

- هنگامی که عملیات ادامه داشت، نیروهای ما با شیوخ طوائف نشستی برگزار کردند، همچنین طائفه‌ی عگیدات همراه هر دو بخش آن بکیر و شعیتات در آن شرکت داشتند. همگی خواستار جلوگیری از نیروهای بیگانه بودند که وارد دیرالزور نشوند و امنیت و ثبات منطقه را مختل کنند.

- امروز پس از آن‌که تمام منطقه پاکسازی شد و افراد مسلح بیگانه متواری شدند، نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک اعلام می‌دارند، که عملیات نظامی اساسی در دیرالزور به پایان رسیده و به مرحله‌ی عملیات امنیتی علیه هسته‌های تروریستی و جنایتکاران داعش رسیده است.

- همزمان با عملیات “تقویت امنیت، ارتش اشغال‌گر ترکیه به صورت مستمر به مناطق منبج، عین عیسی، گری‌سپی، تل تمر و زرگان‌ انجام داد. نیروهای ما با تمام توان نظامی خود پاسخ حملات را دادند و حملات را خنثی نمودند و ضرر زیادی را به تبهکاران وارد کردند.

- رژیم‌های سوریه و ترکیه سعی کردند در سوریه و به ویژه منطقه‌ی دیرالزور فتنه برپا نمایند و رنگی خطرناک را به حوادث بزنند اما با شکست تلاش‌هایشان روبرو شدند. با مقاومت نیروهای ما و هشیاری خلق ما و پشتیبانی از نیروهای ما، امید و اهداف این دو رژیم شکست خورد. حوادثی که در این ۵ روستا اتفاق افتاد، خواسته‌ی نیروهای خارجی را نشان داد که در صدد این هستند که امنیت مناطق و ساکنین آن را برهم بزنند. به برکت آگاهی و اعتقاد خلق ما به نیروهای مدافع خود، تمامی توطئه‌ها و نقشه‌ها نقش بر آب شدند و خنثی گردیدند.

- با قدردانی از خلق خود و مدیریت جامعه‌ی دیرالزور برای حمایت از نیروهای ما علیه مقابله با فتنه، قول می‌دهیم‌ علیه هسته‌های سازمان تروریستی داعش، و آنانی که سعی در برهم زدن امنیت و صلح منطقه را دارند، آنانی که به اراده‌ی خارجی تکیه دارند و سعی در ایجاد فتنه و آشوب را دارند، سطح مبارزه و فعالیت خود را تقویت نماییم. همچنین ریزبینانه با این تلاش‌ها برخورد خواهیم کرد”.