یاد و خاطره سه زن انقلابی در پاریس گرامی داشته شد

هزاران کوردستانی و دوستان خلق کورد در پاریس طی مراسمی شایسته یاد و خاطره ساکینه جانسز، فیدان دوغان و لیلا شایلمز سه زن انقلابی کورد را گرامی داشتند.

ظهر امروز کوردستانیان و دوستانشان در پاریس با راهپیمایی در خیابان ١۴٧ لافایت و گردهمایی در مقابل ساختمان انفورماسیون کوردستان در این شهر یاد و خاطره ساکینه جانسز از بنیانگذاران پ.ک.ک، فیدان دوغان نماینده کنگره ملی کوردستان در پاریس و لیلا شایلمز عضو جنبش جوانان کورد را گرامی داشتند و خواستار محاکمه عاملان و آمران این جنایت ضدبشری شدند.

در این راهپیمایی سازمان‌های کورد، جنبش زنان کورد اروپا و شورای دمکراتیک کوردهای ساکن فرانسه شرکت کردند. همچنین شمار بسیاری از سیاستمداران کورد و دوستان فرانسوی آنان هم در مراسم حضور بهم رساندند.

شرکت کنندگان خواستار محاکمه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور رژیم ترک به اتهام برنامه‌ریزی و صدور دستور قتل سه زن انقلابی کورد در پاریس شدند.

راهپیمایی و تجمع کوردها در گرامیداشت شهیدان ١٣ ژانویه ٢٠١٣ پاریس در حالی برگزار شد که صبح امروز تصویر بزرگی از شهیدان سارا، روژبین و روناهی بر روی درب اصلی ساختمان شهرداری منطقه ١٠ پاریس نصب شده بود.