در درگیری در دیرالزور ۸ مهاجم کشته و ۱۶ نیز مجروح شدند

منابع نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) از کشته شدن ۸ مهاجم و زخمی شدن ۱۶ مهاجم در این درگیری‌ها در جریان حمله نیروهای دولتی دمشق و گروه‌های آن به دیرالزور خبر دادند.

نیروهای دولتی دمشق و گروه‌های دفاع الوطنی آن روز ۷ اوت حوالی ساعت ۰۲:۰۰ مناطق زیبان، شیهیل، تیانه، درنیچ، ابو هردوب، ابوحمام، اللاتوا و زیرانیک در شرق دیرالزور را از جبهه‌های خود در مناطق میادین، بو کمال و عشاره بمباران کردند.

به گفته منابع محلی، این نیروها به دستور حسام لقا رئیس «اطلاعات عمومی» وابسته به دمشق می‌خواستند با قایق از شهرهای «بقریس ژورین»، «بقریس ژِرین»، «قوریه» و «سبیخان» در ضلع شرقی دیرالزور وارد منطقه شوند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای سوریه دموکراتیک، در حمله به مناطق مسکونی در دیرالزور، ۲ غیرنظامی شهید و ۷ غیرنظامی از جمله ۲ کودک زخمی شدند.

گزارش شده است که درگیری‌های شدیدی بین نیروهای شورای نظامی دیرالزور و هجین و گروه‌های مهاجم در نزدیکی روستاها و شهرک‌هایی مانند بصیرا، زیبان، شیهل، تیانه، درنیچ، ابو هردوب، ابو حمام، اللاتوا و زیرانیک رخ داده است.

فرماندهی منطقه خاطرنشان کرد که نیروهای سوریه دموکراتیک پس از درگیری چهار ساعته حمله را دفع کردند.

گزارش شده است که در این درگیری ۸ مهاجم کشته و جسد ۳ نفر از آنها به دست نیروهای سوریه دموکراتیک افتاده است و ۱۶ مهاجم زخمی شدند. گفته شد که سایر مهاجمان نیز متواری شده‌اند.

در حالی که نیروهای شورای نظامی دیرالزور تدابیر امنیتی را در شهر ابوحمام که درگیری در آن رخ داد، اتخاذ کردند، در سایر شهرها منع رفت و آمد اعلام شد و ایست‌های بازرسی افزایش یافت.

شهروندانی که به دلیل بمباران تبهکاران مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده بودند به حومه شهرهای ازبه و سور در شمال دیرالزور نقل مکان کردند.