واکنش به تعطیلی سه حزب

شورای کانتون عفرین شهبا تصمیم عراق برای تعطیل سه حزب را محکوم کرد.

واکنش به تعطیلی احزاب

شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد که تصمیم به تعطیلی حزب آزادی و دموکراسی ایزدی‌ها (پاده)، جنبش آزادی جامعه کوردستان (جنبش آزادی) و حزب جبهه مبارزه دموکراتیک گرفته است.

مردم شمال و شرق سوریه و احزاب سیاسی به تصمیم شورای عالی قضایی عراق به ویژه در سالگرد فرمان (نسل‌کشی) شنگال در ۳ اوت ۲۰۱۴ اعتراض کردند.

شورای کانتون عفرین شهبا با صدور بیانیه‌ای در کمپ سَردَم واقع در شهرک احداث، تصمیم اتخاذ شده علیه احزاب سیاسی کورد را محکوم کرد.

بیانیه‌ای که به زبان‌های کوردی و عربی در مقابل شورای کانتون عفرین-شهبا توسط گلستان مصطفی عضو شورای آموزش و پرورش اردوگاه سردم و زهیر حلبی عضو شورای آموزش و پرورش کانتون قرائت شد.

در این بیانیه آمده است که دولت عراق در نتیجه روابط خود با دولت اشغالگر ترکیه چنین تصمیمی گرفته است و تاکید شده است که احزاب سیاسی که تصمیم به تعطیلی آنها گرفته شده است نماینده اراده مردم کوردستان هستند. و این تصمیم باید هر چه سریعتر متوقف شود.

در پایان این بیانیه برای احترام به قوانین بین‌المللی و محکومیت تصمیمات دولت عراق که در برابر دولت اشغالگر ترکیه سر تعظیم فرود آورده است، فراخوان داده شد.