دستگیری یک کوردستانی که ارتش ترک او را از آسمان پرتاب کرده بود

عثمان شیبان شهروند کوردستانی اهل بخش شاخی در استان وان که از سوی سربازان ارتش استعمارگر ترک از آسمان به زمین پرت شده و بشدت زخمی شده بود اکنون توسط نیروهای امنیتی رژیم ترک در شهر مرسین ترکیه دستگیر شده است.

نظامیان رژیم اشغالگر ترک روز ١١ سپتامبر ٢٠٢٠ در حین عملیات نظامی در بخش شاخی استان وان و بخش الکه استان شرنخ دو روستایی کورد را به نام‌های عثمان شیبان و ثروت تورگوت در حین شبانی دستگیر کردند و پس از شکنجه آنان را سوار هلی‌کوپتر کرده و از آسمان به زمین پرتاب کردند. پس از چند روز ثروت تورگوت به دلیل شدت جراحت جانباخت و عثمان شیبان نیز علی‌رغم آنکه از مرگ نجات یافته است اما وضعیت سلامتی وی نامساعد می‌باشد. پس از آنکه گزارش این جنایت ضدبشری در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرد رسوایی دیگری را برای رژیم وحشی ترکیه در محافل بین‌المللی رقم زد. با این همه صبح امروز نیروهای امنیتی دولت ترک در شهر مرسین به منزل عثمان شیبان حمله کرد و وی را دستگیر کرده‌اند.

    | بیشتر بخوانید ...
    ♦ اعتراض نویسنده ترک به پرتاب روستانشینان کورد از هلیکوپتر نظامی‎
    ♦ "پزشکان اعلام کردند از بلندی به پایین پرتاب شده‌‌اند"
    ♦ روستایی کورد که نظامیان ترکیه وی را از هلی‌کوپتر پرت کرده بودند جانباخت

عثمان شیبان که در محله گونش بخش آكدنیز استان مرسین ساکن است امروز توسط نیروهای رژیم ترک دستگیر شد. او با آمبولانس به مرکز بیمارستانی دولتی توروسلار مرسین منتقل شده است.

انتقال عثمان شیبان به یک بیمارستان دولتی به نگرانی‌ها در مورد هدف رژیم ترک از این اقدام دامن زده است. اعلام شد که شیبان پس از معاینه پزشکی برای انجام تحقیقات به شهر وان منتقل می‌شود.

    | بیشتر بخوانید ...
    ♦ "ابتدا از هلی‌کوپتر پرتابشان کردند و سپس با زور به بیمارستان نظامی منتقل شدند" 
    ♦ ه.د.پ هشدار داد: میزان وحشیگری از دهه ٩٠ میلادی فراتر رفته است
    ♦ از هلی‌کوپتر پرتابشان کردند و سپس گفتند؛'از مکانی مرتفع سقوط کرده‌اند'