تنها اندیشه و فلسفه رهبر آپو می تواند خلق را از معضلات نجات دهد

اعضای نهادها و دفاتر خودگردان شنگال انزوای رهبر خلق کورد را انزوای جامعه عنوان کردند و گفتند: تنها اندیشه و فلسفه رهبر آپو می تواند خلق را از معضلات موجود نجات دهد.

اعضای نهادها و دفاتر خودگردان شنگال در خصوص انزوای شدید در امرالی با خبرگزاری ANF صحبت کردند و سکوت نهادهای بین المللی را محکوم نمودند.

پیر سیدو یکی از اعضای مجلس خلق دیهولا با بیان اینکه اولین رهبری که به میدان آمده و خواستار صلح و آزادی بوده و آن را با خود آورده است، رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است، گفت: چیزی که انسان را ناراحت می کند این است که رهبری مثل رهبر آپو سال هاست که در زندان است، اما اعتراض آنچنانی در برابر این موضوع روی نداده است. اگر دولتها و پیش از همه ایالات متحده آمریکااز دولت ترکیه حمایت نمی کردند، ترکیه نمی توانست رهبر آپو را این همه سال در زندان نگه دارد. هیچکس نمی تواند ما را از رهبرمان جدا کند. ما مبارزه خود را تا آزادی خلق و رهبرمان تشدید کرده و به مقاومت خود ادامه خواهیم داد.

پیر سیدو، عضو مجلس خلق دیهولا در پایان سخنان خود گفت: ما از دنیا می خواهیم و به آنها می گوییم که سیاست خود را در قبال رهبر آپو تغییر دهند و موضع اعتراضی خود را نشان دهند. بگذارید مثل هر رهبر دیگری در میان خلقش آزادانه زندگی کند.

مروان یوسف، عضو شورای خلق بوریک، دفاع از عبدالله اوجالان را وظیفه همگان دانست و گفت: همانطور که رهبر آپو از همه انسانها و به ویژه خلقهای تحت ستم دفاع کرد، اکنون وظیفه خلق است که از رهبر آپو نیز به همین شیوه پشتیبانی کنند. زیرا کاری که رهبر آپو انجام می دهد یک انقلاب است و انقلابی که انجام می شود به ظلم پایان می دهد و خلق در آزادی زندگی خواهند کرد. اکنون خلق به این باور رسیده اند که ایده ها و فلسفه رهبر آپو می تواند آنها را از همه معضلات کنونی نجات دهد. همه با چشمان خود دیدند که چگونه میلیونها نفر نوروز خود را با شعار "زنده باد رهبر آپو" جشن گرفتند. رهبر آپو خلقهای ستمدیده را هدف اصلی مبارزات خود می داند و می خواهد آنها را از ظلمی که دیده اند نجات دهد. امروز این وظیفه بر دوش خلق کورد و تمام خلقهای تحت ستم است که رهبر آپو را هدف جمعی اصلی خود بدانند و از او دفاع کنند.

جوانی به نام زیاد خیری نیز از انزوای شدید رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان صحبت کرد و ادامه داد: آرمان و هدف رهبر آپو آزادی خلق ستمدیده است. اکنون یک توطئه و انزوای سنگین بدون وقفه بر رهبر آپو تحمیل می شود. ما به عنوان جوانان ایزدی در حال حاضر خود را با تفکرات و فلسفه رهبر آپو تربیت می کنیم. ما این تفکر را به عنوان تفکر اصلی خود قرار داده ایم.

زیاد خیری در پایان برای روز 4 آوریل که سالروز تولد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است، گفت: ما 4 آوریل را روز آزادی رهبر خود خواهیم کرد.