اداره‌ی خودمدیریتی: برای آزادسازی عفرین از تمامی فرصت‌ها استفاده خواهیم کرد

اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه اعلام کرد، برای آزادسازی عفرین از اشغال‌گری ترکیه از تمامی فرصت‌ها استفاده خواهیم کرد.

اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه به مناسبت ۶مین سالگرد اشغال عفرین بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد.

در بیانیه ذکر شده است: «۶ سال از اشغال عفرین گذشت است، پس از مبارزه و مقاومت افسانه‌ای خلق ما در کنار یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) و یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) به مدت ۵۸ روز، عفرین در نتیجه توطئه‌ و تجارت بین نیروها و جناح‌ها اشغال شد، در پی این اشغال‌گری، بقایای داعش و النصره و سایر گروه‌های افراطی در عفرین مستقر شدند.»

همچنین در ادامه ذکر شده است که به دلیل تبهکاران وابسته‌ دولت اشغال‌گر ترکیه، وضعیت اسفناکی حاکم است. تغییر دمگرافی و قتل و آدم‌ربایی و نقض حقوق زنان و تجاوز و شکنجه ادامه دارد، آثار تاریخی و طبیعی تخریب می‌شوند.

در بیانیه به مقاومت خلق عفرین که ساکن اردوگاه‌های شهبا هستند، درود فرستاده شده است.

همچنین بر موارد زیر تاکید شده است:

«۱- آزادسازی عفرین و سرزمین‌های اشغالی انتخاب استراتژیک ماست. برای آزادسازی عفرین و بازگشت شکوهمندانه‌ی مردم مهاجر ما به سرزمینشان، تمامی امکانات خود را به کار خواهیم برد.

۲- بدون آزادسازی عفرین و مناطق اشغالی راه‌حل‌ و امنیت در سوریه وجود نخواهد داشت. از نیروهای ملی می‌خواهیم که برای آزادسازی عفرین و بیرون راندن ترکیه از مبارزات نیروهای ما حمایت کنند.

۳- آن‌چه در عفرین در حال رخ دادن است، نقض تمامی ارزش‌هاست. از کمیته‌های بین‌المللی می‌خواهیم ‌که حقایق عفرین را بررسی کنند و تخلفات را ثبت کنند و مقامات ترکیه و جنایت‌کاران را به دست دادگاه بسپارند. زیرا جنایاتی که در آن‌جا اتفاق می‌افتند به دستور دولت ترکیه رخ می‌دهند. سازمان‌های بین‌المللی و حقوقی و حقوق بشری باید به وظایف اخلاقی خود عمل کنند.

۴- به افکار عمومی سوریه اعلام می‌کنیم که وجود اشغال‌گری ترکیه و اعمال و تأثیرات آن، از مرزهای عفرین عبور خواهند کرد.

۵- از تمامی نیروهای ملی سوریه می‌خواهیم تا اتحاد خود را ایجاد نمایند، از تمامی امکانات و توان خود برای آزادسازی عفرین استفاده نمایند، از مقاومت خلق ما حمایت کنند. آزادسازی عفرین و مناطق اشغالی، آزادسازی تمام سوریه از سیاست تجزیه و فتنه و درگیری است.»