در کوبانی در رابطه با زلزله در گملیک بیانیه‌ای منتشر شد

شورای خانواده‌های شهدای کانتون فرات اعلام کرد که نسبت به وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نگرانند و باید سریعا در رابطه با وی اطلاع رسانی شود.

شورای خانواده‌های شهدای کانتون فرات در اعتراض به انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و در مورد زلزله اخیر در گملیک بیانیه‌ای صادر کرد. این بیانیه در مقابل ساختمان شورای خانواده‌های شهدای کانتون فرات توسط دریا محمد عضو شورای خانواده‌های شهدای کانتون فرات قرائت شد.

این بیانیه به شرح زیر است:

«رهبر ما ۲۵ سال است که تحت یک سیستم انزوا و شکنجه است که فراتر از معیارهای انسانی و قوانین بین‌المللی است. رهبر ما به دلیل خیانت دستگیر شد. امروز نیز به دلیل سکوت همان افراد در زندان به سر می‌برد.

اکنون هم ما می‌شنویم که زلزله در امرالی اتفاق افتاده است. جزیره امرالی روی خط زلزله قرار دارد. ما به عنوان خلق کورد به شدت نگران وضعیت رهبر خود هستیم، زیرا هیچ اطلاعاتی از او دریافت نکرده‌ایم و دولت ترکیه به خانواده وی اجازه ملاقات با او را نمی‌دهد.

می‌دانیم که دولت ترکیه می‌خواهد اراده خلق کورد را بشکند. اما مردم ما همیشه علیه زندان‌های شما قیام می‌کنند. به دلیل این وضعیت زلزله، ما از سی‌پی‌تی و نهادهای حقوق بشری می‌خواهیم که فوراً با رهبر خلق کورد دیدار کنند و اطلاعات دقیق را به مردم ما بدهند. ما خواهان آزادی جسمانی رهبرمان هستیم.»